رييس اداره حفاظت محيط زيست گچساران گفت: نخستين گام براي حمايت از مناطق حفاظت شده اين شهرستان در بخش دولتي و خصوصي مستلزم اجراي طرح هاي مطالعاتي در اين مناطق منحصر به فرد است.

عبدال ديانتي نسب در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: سه منطقه حفاظت شده اين شهرستان تنها يك منطقه طرح مطالعاتي اجرا شده كه ناكافي و ناقص است.
وي اظهار كرد: اجراي طرح هاي مطالعاتي در مناطق حفاظت شده برآورد دقيقي از ميزان جمعيت حيات وحش، تعداد گونه هاي انحصاري گياهي و جانوري، گونه هاي در خطر نابودي و انواع پرندگان مهاجر از مناطق مختلف كشور را در اختيار متوليان قرار خواهد داد.
رييس اداره حفاظت محيط زيست گچساران تصريح كرد: در صورت داشتن بانك اطلاعات در مناطق ياد شده ، حفاظت از اين منابع خداداي و كمياب با كيفيت بهتر براي نسل هاي آينده فراهم خواهد شد.
ديانتي نسب اجراي طرح هاي مطالعاتي نيازمند تامين اعتبار است كه با توجه به شروع تخصيص اعتبارات تملك دارايي و ملي از سوي مسوولان اجرايي استان و شهرستان ،لازم است اعتبارات مناسبي براي اين طرح ها در نظر گرفته شود.
  شهرستان گچساران داراي سه منطقه حفاظت شده كوه سرخ، خامين و كوه ديل با 70 هزار هكتار مساحت بخش عمده اي از مناطق حفاظت شده كهگيلويه و بويراحمد را شامل مي شود./س
برچسب ها: حمایت ، مناطق ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.