يک کارشناس سياست خارجي گفت: با توجه به شرايط فعلی عراق به نظر می‌رسد که برتري سياسي "حزب الدعوه" به سود مالکي در انتخابات پارلماني این کشور رقم خواهد خورد.

"محمد ساجدي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شرايط ميداني و سياسي عراق اظهار داشت: صرف نظر از انفجارهاي رخ داده در عراق، به نظر می‌رسد تحولات ميداني در اين کشور به سود "نوری‌المالکي" رقم بخورد.

وي در رابطه با انتخابات پارلماني آينده عراق تصریح کرد: باتوجه به  عملكرد گذشته نيروهاي امنيتي این کشور و موفقيت اين نيروها در حفظ و تامين امنيت در داخل عراق، پیش‌بینی می‌شود "حزب الدعوه" به رهبري "مالکي" بتواند رأی اکثريت را به‌دست آورد.

ساجدی تصريح کرد: با توجه به گسترش سيطره امنيتي دولت عراق بر نواحي مختلف این کشور، برای تامین امنیت کامل عراق باید درگيري‌هاي شمال اين کشور در مرز مشترک با ترکيه و همچنين درگيري با بازماندگان نيروهاي "صدام" (دیکتاتور سابق عراق) را نیز مورد توجه قرار داد.

این کارشناس سیاست خارجی در پايان خاطر نشان کرد: با توجه به شرايط فعلی عراق به نظر می‌رسد که برتري سياسي "حزب الدعوه" به سود مالکي در انتخابات پارلماني این کشور رقم بخورد.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: عراق ، انتخابات ، امنیت ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار