"الکساندر پوشکوف" رييس کميته روابط خارجي دوماي روسيه روز گذشته با اظهار نظر در مورد اعطاي احتمالي پناهندگي به "ادوارد اسنودن" از سوي دولت روسيه اظهار داشت که عليرغم احتمال ايجاد کارزاري ضد روسي در آمريکا اين موضع تغيير چنداني در روابط روسيه و غرب ايجاد نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، وي در ادامه افزوده است "در صورتي که اين موضوع به نحوي مثبت حل شود، کارزار جديد ضد روسي در آمريکا ايجاد خواهد شد. با اين حال شرايط بصورت اساسي تغييري نخواهد کرد."

 پوشکوف در ادامه اظهار داشت که اسنودن چاره ديگري جز درخواست پناهندگي از روسيه نداشته است و در اين باره افزود "در صورتيکه "ولاديمير پوتين" رييس جمهور روسيه با اعطاي پناهندگي به وي موافقت کند دليلي براي عدم اجراي اين تصميم وجود ندارد. به نظر من دولت روسيه مي بايستي از طريق موضوع اعطاي پناهندگي سياسي اين مسئله را دنبال کند. مردم آمريکا اسنودن را يک "خائن" قلمداد نمي کنند بلکه شمار زيايد زا آنان وي را يک فعال حقوق بشر مي دانند." 

"ادوارد اسنودن" مامور پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکا اخيرا با افشاي اسناد محرمانه آژانس امنيتي ملي آمريکا مجبور به فرار از آن کشور شده و در پي دريافت پناهندگي از يکي از کشورهاي جهان است. دولت اوباما در اين باره کارشکني کرده و خواستار استرداد وي شده است.


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار