بهترین راه جلوگیری از بیماری های پوستی معاینه مراجعه کنندگان به مجموعه های ورزشی(استخر) و درمان بیماری های پوستی است.

مهندس طاهره آزمون، کارشناس مسئول بهداشت محیط اداره بهداشت جنوب تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: تغییر رنگ و شکستگی مو نیز از عوارض آب استخر است که به جز مورد کلر که در این زمینه تاثیر گذار نیست آب اگر مس هم داشته باشد و در واقع لوله های مس آزاد کننده این مس می تواند روی مو رسوب کرده و تا اندازه ای رنگ آن را تغییر دهد.

وی ادامه داد: از این رو باید افراد حتما از کلاه استفاده کنند و بعد از شنا نیز دوش بگیرند.

این کارشناس مسئول بهداشت محیط در ادامه به راهکارهایی برای جلوگیری از بیماری های پوستی اشاره و بیان کرد: بهترین راه این است که اگر در استخرهای عمومی امکان به کارگیری این روش نیست حداقل در استخرهایی که با ثبت نام عضو می گیرند ابتدا افراد علاقه مند توسط یک پزشک متخصص معاینه شوند که اگر سابقه بیماری قارچی یا زگیل دارند بعد از درمان پذیرفته شوند.

مهندس آزمون در ادامه گفت: در صورت رعایت نکردن بهداشت آب استخرها این مکان ها ناقل خوبی برای انتقال بیماری های مختلف باکتریال انگلی و قارچی مي باشند.

این کارشناس مسئول بهداشت محیط در پایان اظهار داشت: عفونت های ویروسی و قارچی عفونت چشم، گوش، گلو، بینی، عفونت های بخش فوقانی تنفس و عفونت های روده ای از جمله عفونت هايی هستند که در صورت عدم رعایت بهداشت در استخرها به وجود می آید./ح

برچسب ها: عفونت ، زگیل ، پوست ، استخر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار