ادوارد اسنودن که در منطقه بین المللی فرودگاه مسکو با مدافعان حقوق بشر ملاقات می کند، قصد افشاگری های جدیدی دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: ادوارد اسنودن افشاگر آمریکایی در منطقه بین المللی فرودگاه مسکو با نمایندگان مدافع حقوق بشر دیدار و گفتگو کرد. او از سه هفته پیش تا کنون در فرودگاه مسکو است. اسنودن خود را قربانی بدرفتاری مقامات آمریکایی می داند.

وی از روس ها درخواست پناهندگی موقت کرده است. گزارشگر این شبکه در فرودگاه مسکو گفت: اسنودن با وکلا و مدافعان حقوق بشری در فرودگاه مسکو گفتگو کرده است. همه منتظرند ببینند که نتیجه این ملاقات چه بوده است. یادآوری می کنم که در طول سه هفته گذشته این اولین باری است که اسنودن سکوت خود را می شکند.

 صدها تن از خبرنگاران و جمعیت زیادی در این فرودگاه تجمع کرده اند. مدافعان حقوق بشری توسط خبرنگارانی که می خواهند اطلاعات بیشتری کسب کنند، محاصره شده اند. مجری سوال کرد: آیا اسنودن امیدوار است که با این ملاقات از انزوای سه هفته ای خود خارج شود؟ گزارشگر گفت: آمریکا گذرنامه اسنودن را باطل کرده است و از این رو او عملا نمی تواند سفر کند. اسنودن خواستار ملاقات با نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان شد و این کمیساریا با درخواست اسنودن مخالفت کرد. ادوارد اسنودن چند روز پیش از یک سازمان بین المللی غیر دولتی موسوم به شهروندان جهانی که مقر آن در آمریکاست گذرنامه ای دریافت کرده است. این سازمان به پناهندگان در سراسر جهان گذرنامه می دهد؛ اما اکثر کشورهای جهان این گذرنامه را به رسمیت نمی شناسند. اسنودن از نمایندگان سازمان بین المللی شفاف سازی درخواست ملاقات کرده است و به نظر می رسد که وی قصد دارد به افشاگری های جدیدی مبادرت کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار