امام جمعه قم گفت: شعار اصلی مردم مصر اسلام‌خواهی بود و باید این شعار حفظ شود؛ مردم این کشور باید بدانند دشمنان واقعی‌شان آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری   در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: هرگاه ماه رمضان فرا می‌رسید، حضرت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بسیار خوشحال می‌شدند؛ آنها آمدن رمضان را به اصحاب خویش بشارت می‌دادند و مردم را برای استقبال از این ماه تشویق می‌کردند.

وی افزود: در سیره حضرت محمد(ص) و اهل بیت (ع) می‌بینیم که هرگاه رمضان فرا می‌رسید آنها دعا می‌کردند که این ماه را همراه با امنیت، دعا، سلامت، عافیت تمام و توفیق در نماز و روزه به پایان برسانند.

امام جمعه قم، قرائت قرآن، نماز و استغفار شبانه، نیایش به درگاه الهی و کمک به فقرا را از جمله اعمال ویژه ماه رمضان دانست و تأکید کرد: حقیقت روزه این است که همه اعضای بدن آدمی همچون گوش، چشم و زبان او باید روزه باشند و از گناهان پرهیز کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به صحبت‌هایی که در زمان انتخابات میان مردم رد و بدل می‌شد، اذعان داشت: برخی افراد ادعا می‌کردند که شاید به حجاب اعتقادی نداشته باشند، اما به اسلام و انقلاب پایبند هستند و ما از این افراد می‌خواهیم این دستور الهی را هم انجام دهند.

وی با تأکید بر برنامه‌سازی در صدا و سیما و رسانه‌ها برای ترویج حجاب، ابراز داشت: فرهنگ‌سازی برای رعایت حجاب تاثیر فراوانی در گسترش عفت عمومی دارد.

آیت الله حسینی‌بوشهری با اشاره به سالروز کشف کودتای آمریکایی نوژه، عنوان داشت: این امر نشان داد انقلاب اسلامی به پشتوانه امدادهای الهی به پیروزی رسیده و تداوم دارد و نقشه‌های دشمنان راه به جایی نخواهد برد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری اضافه کرد: شعار اصلی مردم مصر اسلام‌خواهی بود و باید این شعار حفظ شود؛ مردم این کشور باید بدانند دشمنان واقعی‌شان آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و نباید دچار آدرس‌های اشتباه شوند؛ ارتش مصر باید در کنار ملت بایستد و خدشه‌ناپذیر باشد.

خطیب جمعه قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دهه فجر سال گذشته، گفت: ایشان فرمودند مراقب باشید این امانت را از دست شما نگیرند، چراکه غرور و ساده‌اندیشی آفت بزرگ بیداری اسلامی است؛ به آمریکا و ناتو اعتماد نکرده و تنها مردم خود را باور داشته باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تلخی که در لبنان رخ داده است، بیان داشت: صهیونیست‌ها و نیز تکفیری‌ها حزب‌الله را هدف گرفته بودند و عامل اصلی اینگونه جنایات هستند و 50 نفر از مردم مظلوم را زخمی کردند، اما مردم لبنان و بیروت همواره در کنار حزب‌الله در مقابل همه توطئه‌ها ایستادگی خواهند کرد./س

برچسب ها: قم ، شعار ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.