تيم ملي واليبال کشورمان امشب ساعت 21:00 به مصاف تيم ملي واليبال آلمان مي رود که در متن با واليبال اين کشور بيشتر آشنا شويد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، تیم ملی والیبال مردان آلمان علی رغم آنکه بعد از فروپاشی دیوار برلین دو باره آلمان متحد نام گرفت تا قبل از آن تحت عنوان آلمان شرقی صاحب فتوحات بزرگی در والیبال جهان در دهه 70 میلادی شد که از برجسته ترین این عناوین می توان از قهرمانی در جام جهانی 1969 ، کسب مدال نقره در بازی های المپیک 1972مونیخ و کسب مدال طلای قهرمانی جهان در سال 1970 یاد کرد . البته در آن دوران معروف به جنگ سرد ، بخش غربی آلمان طرفدارغرب بیشتر در فوتبال و ورزش های میدانی مطرح بود تا والیبال و بسکتبال که بخش شرقی متاثر از شرق در این رشته ها در زمره قدرت های تراز اول جهان بود . به هر روی ژرمن ها در دو دهه اخیر تلاش زیادی کردند و با سرمایه گذاری گسترده در صدد بر آمدند تا در والیبال و بسکتبال هم همانند فوتبال و هندبال خود را مطرح سازند .



آنها با وجود رشد و پیشرفت خوب در سال های اخیر و جذب مربیان خارجی سرشناس از جمله رائول لوزانو آرژانتینی که پس از سه سال کار جای خود را هم اکنون به ویتال هنین بلژیکی داده و همچنین با اعزام بازیکنان نخبه شان به لیگ های اروپایی در هر چه نزدیک کردن خود به جمع قافله پیشتازان کنونی والیبال دنیا تا حدود زیادی موفق بوده اند . تیم کنونی آلمان نیز پس از بازی های المپیک 2012 لندن مثل اکثر تیم های مطرح دنیا ، تغییراتی در برخی از پست ها داشته و دست به جوانگرایی زده است . با این وجود این تیم در این دوره از لیگ جهانی تا قبل از دو بازی با تیم ایران نتیجه قابل قبولی از خود بر جا گذاشته و هم اکنون هم در صورت کسب دو برد برابر ایران با نتایج سه بریک و یا سه بر صفر می تواند جانشین تیم روسیه در مرحله نهایی شود .



در تیم کنونی آلمان شوپس کاپیتان 30 ساله ژرمن ها یک لیدر به تمام معناست و نقشی کلیدی در موفقیت های این تیم ایفاء می کند . نقطه قوت آلمان ها همانند سایر ورزش های گروهی میانگین قدی قابل توجه آنها بخصوص در پست دفاع وسط های این تیم است که هر سه بازیکن این پست مارکوس بوم ، تیم بورشوک و فیلیپ کولین از این نعمت خدادادی بخوبی برخوردارند . در کنار شوبس باید از ستاره بزرگ این روزهای آلمان هم یاد کرد . بازیکنی بنام دنیس کالیبردا که به عنوان یک بازیکن کامل این روزها خود را به عنوان یک پدیده بزرگ معرفی کرده است . در قطر او نیز کریستین فروم بازیکنی مطمئن نشان داده و پاسوری بنام لوکاس کامپل طراح و مغز متفکر تیم هینن به شمار می رود . در پست لیبرو با وجود بودن استیور والد سرمربی بلژیکی ترجیح داده تا فردیناند تیلی را جایگزین او کند .



مروری بر سابقه آلمان ها


آلمان ها به جز افتخارت آلمان شرقی موفقیت آنچنانی در والیبال دنیا ندارند . آنها با احتساب این دوره نهمین حضور خود را در لیگ جهانی در حال تجربه کردن هستند و بهترین عنوانشان هم عنوان پنجمی دوره گذشته است که در سال 2012 رقم خورده است . به جز این عنوان ژرمن ها در سال 1992 یازدهم ، در 1993 هشتم ، 1994 دهم ، 2001 شانزدهم ، 2002 نهم ، 2003 دهم ، 2010 نهم و 2012 پنجم شدند . آلمان ها همچنین سابقه 7 دوره حضور در جام ملت های اروپا را نیز دارند .



داوران بازی ایران و آلمان


ناظر اسپانیایی فدراسیون بین المللی والیبال و داوران بازی های هفته هفتم لیگ جهانی والیبال بین دو تیم ایران و آلمان بامداد چهارشنبه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران شدند. کوئین تانا از کشور اسپاینا نظارت بر این دیدار را بر عهده دارد. "توفیق بودایا" از تونس و " ون شنگ لو" از چین به عنوان داوران اول و دوم،  قضاوت دو بازی ایران و آلمان را بر عهده خواهند داشت. ون شنگ لو 47 ساله متولد شهر زوجیانگ است و در سال 2006 به درجه داوران بین المللی نائل آمد. اما توقیق بودایا داور تونسی هم که 52 ساله است در سال 1998 داور بین المللی شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار