سرپیشخدمت با الهام از زندگینامه یوجین آلن (با بازی فورست ویتکر) سرپیشخدمت کاخ سفید ساخته شده که در مدت 34 سال برای هشت رئیس جمهور آمریکا خدمت کرد.

سرپیشخدمت با الهام از زندگینامه یوجین آلن (با بازی فورست ویتکر) سرپیشخدمت کاخ سفید ساخته شده که در مدت 34 سال برای هشت رئیس جمهور آمریکا خدمت کرد. کار او در کاخ سفید از 1952 با هری ترومن شروع شد و در 1986 با رونالد ریگان به پایان رسید.
در ساخت این فیلم که یکی از بخت های اسکار امسال است، چهره های بسیار مطرحی پشت و جلوی دوربین حضور دارند و شاید فیلمنامه نویس آن از همه کمتر معروف باشد.
دنی استرانگ فیلمنامه سرپیشخدمت را با همکاری لی دانیلز از روی گزارشی درباره آلن نوشته که در روزنامه واشنگتن پست به قلم ویل هی گود منتشر شد.
استرانگ متولد 1974 است و برای سینما و تلویزیون فیلمنامه می نویسد. او یکی از نویسندگان سریال موفق بافی قاتل خون آشام است.
او همچنین فیلمنامه بازشماری و تغییر بازی را نوشته که هردو مضمونی سیاسی (اولی درباره انتخابات سال 2000 آمریکا و دومی درباره رقابت انتخاباتی سارا پالین) دارند.
او با فیلمنامه بازشماری نامزد جایزه امی (اسکار تلویزیونی) و برنده جایزه بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی تلویزیونی از انجمن فیلمنامه نویسان آمریکا شد.
استرانگ برای فیلمنامه تغییر بازی برنده جایزه امی بهترین فیلمنامه شد.
از طرفی قرار بود فیلمنامه نماد گمشده براساس رمان دن براون را بنویسد که نشد و بعد هم اعلام شد فیلمنامه قسمت سوم و چهارم بازی های گرسنگی را می نویسد.
دانیلز کارگردان فیلم تحسین شده پرشس اس. دانیلز سیاه پوست است و اغلب فیلم هایی که به عنوان تهیه کننده تولید کرده یا به عنوان کارگردان ساخته، درباره سیاهان هستند. او برای پرشس نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردان شده است. دانیلز تهیه کننده فیلم بالماسکه هیولا است.
فورست ویتکر سال 2007 برای فیلم آخرین پادشاه اسکاتلند برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد. او سال 1988 با فیلم برد/پرنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را دریافت کرد.
بازی گریه آور، لباس حاضری، گونه ها، پدیده، گوست داگ: شیوه سامورایی، اتاق وحشت، باجه تلفن و سلاطین خیابان، از دیگر فیلم های این بازیگر 52 ساله متولد تگزاس است.
گروهی بازیگر شناخته شده شامل اپرا وینفری، جان کیوساک، جین فاندا، کوبا گودینگ جونیر، ترنس هوارد، لنی کراویتز، جیمز مارسدن، دیوید اویلواو، ونسا ردگریو، الن ریکمن، لیو شرایبر و رابین ویلیامز در سرپیشخدمت بازی می کنند.
 

منبع : فيلم نگار

 

برچسب ها: فیلم ، سینما ، اکران ، فیلمنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار