روزنامه روسی ایزوستیا در گزارشی اعلام کرد که "سرویس حراست فدرال" که مسؤول حفظ امنیت رئیس جمهور و سایر مقامات عالی رتبه روسیه است قصد دارد 20 ماشین تایپ خریداری کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اشپیگل، این سازمان با استفاده از این ماشین‌های تایپ قصد دارد اطمینان حاصل کند که اسناد حساس تنها به صورت کاغذی وجود دارند و به صورت الکترونیکی ذخیره نخواهند شد.
 
به گزارش ایزوستیا افشای رسوایی جاسوسی‌های گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا در شبکه‌های ارتباطاتی و اینترنتی باعث شده تا سازمان‌های اطلاعاتی و دفاعی روسیه برای حفظ اسناد محرمانه خود به این شیوه‌ها روی آوردند.
 
شرکت المپیا در آلمان تأیید کرده که سفارش ساخت 20 ماشین تایپ را از دولت روسیه دریافت کرده است.
 
این ماشین‌های تایپ که به کلیدهای دو زبانه انگلیسی و کریل مجهز خواهند بودند در 3 جولای سفارش داده شده و احتمالا تا 30 آگوست دریافت خواهند شد. این ماشین‌های تایپ باید مجهز به دسته‌هایی باشند تا حمل و نقل آنها آسان شود.
 
علاوه بر این 20 ماشین تایپ، سرویس حراست فدرال به 200 کارتریج برای 3 نوع ماشین تایپ مختلف نیاز خواهد داشت.
 
یکی از سخنگویان سرویس حراست فدرال در گفت‌و‌گو با ایتارتاس اعلام کرد خطوط تلفن ایمن و قدیمی نیز برای مکالمه بین مقامات رده بالای کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اولین مورد از این خط‌های ارتباطی در سال 1963 برای مکالمه مقامات آمریکایی و شوروی مورد استفاده قرار گرفت.

برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار