يک روانشناس گفت: رفتار والدين بازتاب رفتار کودکان است بنابراين خانواده به عنوان مقبرترين نهاد آموزشي نقش بسيار مهمي در تربيت فرزندانشان دارند.

جعفريان روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: رفتار والدين بازتاب رفتار کودکان است بنابراين خانواده به عنوان مقبرترين نهاد آموزشي نقش بسيار مهمي در تربيت فرزندانشان دارند و در سن 3-4 سالگي که کودکان مفهوم استقلال را در ک مي‌کنند تمام رفتارها و کردارهاي آنان را تقليد مي‌کنند.
وي ادامه داد: خانواده پيامد و بازتاب رفتار منفي کودکانشان را گوشزد و از خطراتي که در انتظارشان است آنان را آگاه و با تهيه فيلمها و کارتونهاي جذاب و نقد و بررسي آنها فرزندانشان را همراهي و نکات منفي آنرا به کودکان خود گوشزد کنند.
وي با اشاره به نقش رسانه‌ها تصريح کرد: امروزه رسانه‌هاي نقش بسيار مهمي در زمينه يادگيري کودکان و نوجوانان دارند وبا پخش کارتونها و فيلمهاي جذاب متناسب با سنين انان و با شناخت مخاطب خود در تمام سنين نقش بسيار مهمي را ايفا مي‌کنند.
وي در خاتمه خاطر نشان کرد: اگر کودکان با اولين در خواست پرخاشگرانه و زورگويانه خود به آنچه که مي‌خواهند بدست آورند و به تصور خود پاداش دريافت مي‌کنند و در صورت عدم برخورد والدين به رفتار خود ادامه مي‌دهند. بنابراين آنان با استفاده از روانشناسان متخصص گام به گام با آنان همراهي کنند و مانع از برخوردها و زورگويي‌هاي آنان شوند./ف
برچسب ها: خانواده ، اموزش ، فرزند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار