دایی:

کامبوزیا همین قدرت و فکرش را روی شطرنج میگذاشت در کره حذف نمی شدند/ انصاري فرد به تعهداتش عمل نکرد

سرمربی تیم پرسپولیس گفت: اگر کامبوزیا قدرت و تفکر و ذهنش را روی شطرنج می گذاشت تیم ملی شطرنج در بازی های آسیایی داخل سالن در کره حذف نمی شدند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، علی دایی گفت:در ابتدا جای دارد موفقیت والیبالیست های ایرانی را تبریک بگویم و به این موضوع افتخار می کنم که ایرانی هستم.

وی افزود: متاسفانه چند سالی است که باب شده افرادی که برای مملکت زحمت کشیده اند تخریب می شوند و مشکل ما این است که بعضی آقایان غیر ورزشی وارد ورزش شده اند و به جای مدیریت در جایی که به خودشان مربوط است راجع به همه چیز اظهار نظر می کنند.

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس تصریح کرد: شاید کامبوزیا مرا نمی شناسد اما باید گفت همه ما باید در قسمتی که کار می کنیم تمام نیرو و توانمان را بگذاریم. اگر کامبوزیا تمام قدرت و تفکر و ذهنش را معطوف شطرنج می کرد این اتفاقات نمی افتاد که تیم ملی شطرنج در بازی های داخل سالن آسیا حذف شود.
 
یک هفته نگذشته از حرفهای کامبوزیا، مدیریتش برای همه مشخص شد
 
دایی در خصوص کامبوزیا عنوان داشت: نه کامبوزیا را دیده ام و نه با وی صحبت کرده ام. با تمام احترامی که برای شطرنج قائلم فقط نام بازیکنان را شنیده ام و ایشان را نمیشناسم.این نتیجه در بازی های آسیایی داخل سالن آسیا در شان فدراسیون شطرنج و بازیکنان نبود.

وی تاکید کرد: من هرچه دارم از خدا دارم و یک هفته از صحبتها و اظهار نظرات کامبوزیا نگذشته مدیریت ایشان برای همه مشخص شد.وقتی از روسیه بازگشتم یکی از دوستان مشترک تماس گرفت تا جلسه ای با ایشان بگذاریم که من راضی نشدم.

در اين شرايط انصاريفرد به درد ما نمي خورد

دايي اظهار داشت: کريم انصاريفرد از پرسپوليس خواستار 750ميليون پول به عنوان پيش قسط شد؛ همچنين مشاور غلط عامل جدايي انصاري فرد از پرسپوليس شد.

به خاطر پرسپولیس، همه اختلافات را کنار می گذاریم

دایی در خصوص تیم پرسپولیس عنوان کرد:من به خاطر پرسپولیس از رویانیان دفاع کردم.شاید آمدن رویانیان به فوتبال غلط بوده است اما ایشان حدود 5/1 تا 2 سال آزمون و خطا داده است و درست زمانی که می خواست مدیریت خود را نشان دهد برخی خواستند تااو را برکنار کنند.

وی ادامه داد:کامبوزیا در این مدت آن قدر مصاحبه انجام داد که در این 20 سال مدیریت ورزشی اش انجام نداده بود و حتما ما هم در این 20 سال در ورزش نبوده ایم.

دایی اظهار داشت:پرسپولیس یک تیم مردمی است و تا موقعی که هستم از این تیم و شرایطش دفاع می کنم.در برهه ای از زمان رویانیان به ناحق علیه من حرف هایی زده بود که با من و شخصیتم جور در نمی آمد و از خودم دفاع کردم اما نام پرسپولیس آن قدر بزرگ است که هر چقدر هم اختلافاتمان زیاد باشد به خاطر پرسپولیس آنها را کنار می گذاریم.

هدفمان قهرمانی در لیگ است

دایی در مورد عملکرد تیمش در فصل نقل و انتقالات بیان داشت:تا حد زیادی از عملکرد تیم راضی هستم.51 جلسه تمرین و 8 بازی دوستانه در دستور کار داشته ایم و 2 بازی دیگر نیز پیش از شروع لیگ برگزار می کنیم.ممنون همه بازیکنانم هستم چه آنهایی که از روز اول با ما بودند و چه کسانی که بعدتر به ما ملحق شدند.

وی افزود:از روز اول هدفمان قهرمانی تیم بوده است و به هواداران می گویم که ما سعی کردیم امسال تیم را تا حد زیادی جوان کنیم.میانگین سنی ما در فصل قبل 5/27 سال بوده است و حالا به 25 سال رسیده است.

وی تصریح کرد:ما از 4 سهمیه لیگ برتری خود استفاده کرده ایم و اکثر بازیکنان جدب شده جوان بوده اند.2 بازیکن خارجی دیگر نیز میتوانیم جذب کنیم.13 بازیکن خروجی داشته ایم و 10 بازیکن نیز جایگزین کردیم و در یارگیری خوب کار کردیم و نقاط ضعف خودمان را پوشش دادیم.

قراردادفصل قبل انصاریفرد، عجیب ترین قراردادی بود که دیده ام

دایی در مورد انصاری فرد بیان داشت:انصاریفرد از بهترین و آینده دارترین بازیکنانی است که در فوتبال کشور داریم و یکی از اولین کسانی بود که در هنگام پیوستن به به باشگاه در لیستم بود.

وی ادامه داد:قرارداد فصل قبل انصاریفرد و شرطهایش از عجیب و غریب ترین قراردادهایی بود که در عمر فوتبالی ام دیده بودم.کریم و بنگر با هم به باشگاه آمده بودند که انصاریفرد به باشگاه گفته بود 760 میلیون پول نقد به عنوان پیش قرارداد به وی بدهند و 15 روز نیز فرصت ترانسفر خواست که عملی نبود.

دایی تاکید کرد:ما از روز اول روی کسانی حساب باز کردیم که تا آخر فصل با تیم می مانند.به انصاریفرد و بنگر گفتم که قرارداد ببندند و به تمرین بیایند.

وی افزود:بنگر با معرفتی کرد و بدون بستن قرارداد به تمرین آمد و گفت پرسپولیس است اما انصاری فرد به توافق نرسید به اردوی اردبیل هم نیامد و پس از یک هفته بی خبری مشخص شد در ترکیه بوده است.

دایی دامه داد:بعد از اردوی رامسر دوباره کریم به باشگاه آمد و اینبار درخواست 500 میلیون نقد پیش پرداخت و یا چک یک ماهه شد و 15 روز مهلت ترانسفر را نیز خواستار شد که ما هم قبول نکردیم.

وی بیان داشت:انصاریفرد گفت که از آلمان و اسپانیا پیشنهاد دارد و من هم گفتم که اگر از این کشورها پیشنهاد داری حتما برو چراکه هم به نفع فوتبال خودت است و هم به فوتبال ملی کمک می کند.

دایی تاکید داشت:بعد از همه این مسائل،انصاریفرد دیگر به درد ما نمی خورد و ما هم سیدصالحی را که از بهترین فورواردهاست جذب کردیم.شاکری-عباس زاده و نوروزی نیز از دیگر فورواردهای ما هستند و من هم آنها را تشویق میکنم.

حقیقی را به صورت قرضی می خواهیم

دایی در مورد علیرضا حقیقی عنوان کرد:از آنجایی که گلر اول تیم روبین کازان گلر تیم ملی است در این تیم به علیرضا حقیقی بازی نرسیده است.در صحبتی که با مربی دروازه بانهای روبین کازان داشتم وی از پیشرفت حقیقی گفت و اگر به صورت قرضی وی را به پرسپولیس بدهند او را می خواهیم که هنوز پاسخی به ما در این زمینه نرسیده است.

دوست داشتیم هفته اول به مصاف تیم ضعیف تری برویم

سرمربی تیم پرسپولیس عنوان داشت:قرعه سختی به ما خورد و دوست داشتیم در هفته اول با تیم راحت تری بازی کنیم اما در دیدار با تراکتور نیز برای برد به میدان می رویم.

وی افزود:تراکتور چندین سال است که یکی از بهترین تیم های ایرانی است و مربی با دانش و خوبی نیز دارد که افتخار شاگردی اش را داشتمو امسال جلالی تیم بسیار خوبی بسته است.

وی تصریح کرد:به ویژه اینکه تراکتور از حمایت آذری ها برخوردار است و برای این تیم به جز بازی با خودمان آرزوی موفقیت دارم.

دایی تاکيد کرد:وقتی برای یک تیم کار می کنم و از آن حقوق میگیرم مدیونش هستم و به آن تعهد دارم و این اساس دنیای حرفه ای گری است.

آکادمی باید زیر نظر مربی بزرگسالان تیم باشد

دایی عنوان داشت:باید مشکلات ورزشکاران به صورت ریشه ای حل شود.ما باید از راس هرم حرفه ای شویم و همه به صورت حرفه ای برخورد کنند و مدیریت حرفه ای بلد باشند.در همه جای دنیا ـآکادمی های فوتبال زیر نظر سرمربی بزرگسالان است اما در فوتبال ما این طور نیست.آکادمی ما جدا از تیم بزرگسالان است و این اتفاق بدی است.

وی افزود:اگر مدیران را درست انتخاب کنیم و به آنها وقت بدهیم بدون شک از ما با تجربه ها نیز استفاده خواهد شد.

حضور کریمی در تراکتور حساسیتی ایجاد نمی کند

دایی در مورد حضور بازیکنان پرسپولسی در تراکتور عنوان کرد: این سه بازیکن جزو بهترین‌ها هستند و همیشه آرزوی موفقیت آنها را می‌کنم اما حضورشان در تیم های دیگرنمی‌تواند باعث حساسیت شود مطمئنا خود بازی آنقدر حساس است ما هم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از روز اول سربلند بیرون بیاییم.

حق قلعه نویی بود بهترین مربی انتخاب شود

سرمربی تیم پرسپولیس عنوان کرد:به نظرم بهترین ها به درستی انتخاب شدند قلعه‌نویی در چند سال اخیر با هر تیمی که بوده خوب نتیجه گرفته و سال پیش هم قهرمان شد. مطمئنا حق او بود.

وی ادامه داد:نوید کیا نیز در سپاهان تاثیرات بسیار خوبی داشت و در مجموع زحمت زیادی کشیده بودند ما بهترین‌های زیادی داریم اما باید به انتخاب داوران احترام بگذاریم.

قسمت نبود با کریمی در پرسپولیس باشیم

دایی در مورد کریمی عنوان داشت:روزی که من با پرسپولیس به توافق شفاهی رسیدم و به خارج رفتم کریمی از فوتبال خداحافظی کرد من هم با این تفکر تیم خود را بستم که کریمی خداحافظی کرده است. شاید اگر کریمی هم این مسئله را عنوان نمی‌کرد در تیمم حضور نداشت و شاید هم بود. اما این مسائل اتفاق افتاد.علی آقا جزو بهترین‌ها است و زحمت زیادی برای فوتبال کشیده به هر حال قسمت نبود در کنار یکدیگر در پرسپولیس باشیم.

اوج کار ما بازی با استقلال است/فتح اله زاده علم غیب دارد

دایی ادامه داد: به خوبی آماده سازی خود را انجام دادیم و فقط متاسفانه نبود تمامی بازیکنانمان کمی مشکل‌ساز بود اما تلاش می‌کنیم تا با قدرت لیگ را شروع کنیم و اوج کار بازیکنان هم بازی با استقلال خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ ما در اردبیل و رامسر اردو برگزار کردیم استقلال هم مقابل تیم دینامو‌کیف به برتری رسید که اگر تیم دوم آن هم باشد کار بزرگی کرده است.

دایی بیان داشت: به نظرم خوب نیست که رویانیان و فتح‌الله‌زاده نسبت به تیم حریف صحبت کنند باید درباره تیم خودشان صحبت کند در هیچ جا قیمت و پول کسی صحبت نمی‌شود هر کسی اندازه دارایی و وسع خود بازیکن می‌گیرد. این مسائل بی ارزشی است که مطرح می‌شود. لابد فتح اله زاده علم غیب دارد.فتح‌الله‌زاده هم کم بازیکن میلیاردی نگرفته اکثر استقلالی‌ها دوستان من هستند.درست نیست که درباره این مسائل صحبت شود.

یک فوتبالیست حداقل 250 متر خانه نیاز دارد

دایی اظهار داشت: زمانی که من بازی می‌کردم دلار 850 تومان بود اما هم اکنون تا 3900 تومان هم رسید. اگر بخواهیم این گونه نگاه کنیم این پول زیاد نیست اما باید روی همین پول هم مدیریت شود. شما ببینید فوتبالیستی که بخواهد خوب بازی کند 6-7 سال خواهد بود و چنین پول هایی را می‌گیرد. هم اکنون در تهران در منطقه‌ای متوسط خانه متری زیر 12 میلیون نداریم و یک فوتبالیست هم با زن و بچه خود حداقل به یک خانه 250 متری احتیاج دارد.در دنیا تمام امکانات را برای فوتبالیست فراهم می‌کنند. یک بازیکن با قرارداد یک ساله‌اش می‌تواند بهترین ویلاها را بگیرد.

فکر نمی کردم تیم ملی سه بازی آخر را ببرد

سرمربی سابق تیم پرسپولیس گفت:تبریک می‌گویم و به نظرم در سه بازی بسیار خوب بازی کردیم. هیچ کس فکر نمی‌کرد ما سه بازی را ببریم خود حتی خود من هم این فکر را نمی‌کردم اما ما با سیستم بسیار خوبی و با غیرت و هوش ایرانی وارد میدان شدیم و بردیم و به جام جهانی صعود پیدا کردیم./مح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار