مسئول آموزش بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان گفت: برای نخستین‌بار در کشور، رشته و گرایش‌های مرتبط با حوزه حج و زیارت در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به صورت مجازی ویژه برادران در مشهد راه‎اندازی می‌شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، مسعود حاجیابراهیمی در نشستی خبری اظهار داشت: بعثه مقام معظم رهبری برای نخستین‌بار در کشور، تفاهمنامهای را با دانشگاه بینالمللی امام رضا(ع) در مشهد برای راهاندازی رشته و گرایش‌های مرتبط با حوزه حج و زیارت در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت مجازی ویژه برادران راه‌اندازی کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهمنامه 200 نفر در مقطع کارشناسی رشته حج و زیارت و 50 نفر در رشته ارتباطات با گرایش حج و زیارت در مقطع کارشناسی ارشد از مهر ماه امسال جذب می‏شوند؛ همچنین در مقطع دکترا نیز دو نفر ویژه رشته‌های حج و زیارت جذب شده‌اند.

حاجیابراهیمی با بیان اینکه سبک زندگی حج گزاران باید تغییر کند، اظهار داشت: هدف از رفتن به حج، ایجاد تغییر و تحول در زائر است، با این وجود متاسفانه کمتر به اسرار حج پرداخته شده است.

مسئول آموزش بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان افزود: به دلیل اینکه در مراسم حج، در یک بازه زمانی معین مناسک فشردهای توسط حجاج انجام می‏گیرد، نیازمند به آموزش دقیق برای حجاج داریم.

وی ادامه داد: به همین منظور از دو سال گذشته سلسله نشست‌هایی با عنوان «اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف» برنامهریزی و اجرا شده است.

وی افزود: این نشست‏‌ها از ساعت 21:30 به مدت یک ساعت و نیم برگزار میشود و در آن اسرار حج و آداب حضور با هدف آموزش مطرح می‌شود ضمن اینکه برای اثرگذاری بیشتر، بستهای شامل شامل کتاب، جزوه کلامی و دفتر چه پاسخنامه برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.

مسئول آموزش بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان تاکید کرد: همچنین کتاب اخلاق و آداب سفر حج که از کتابهای ضروری برای زائران بیت الله الحرام است در این بسته قرار دارد.

وی همچنین به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری دیدار اشاره کرد و افزود: این جشنواره با هدف استفاده از ابزار هنری برای انتقال مفاهیم آموزشی، با محوریت حج و زیارت در پنج قالب کلیپ و نماهنگ و ارتباط تصویری، عکس، آثار حجمی و آثار ادبی برگزار می‏شود.

وی ادامه داد: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره 15 مردادماه است و جشنواره پانزدهم شهریور همزمان با هفته حج برگزار می‌شود.

مسئول آموزش بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان با اشاره به اقدامات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: از طرف بعثه مقام معظم رهبری در امسال یک مسئول فرهنگی که متولی امور فرهنگی است در کادر عوامل اجرایی کاروان‏های حج عمره منطقه خراسان در هتل‏های مکه و مدینه در نظر گرفته شده است.


برچسب ها: مسئول ، آموزش ، بعثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.