گوشی لومیا 1020 نوکیا سرانجام با دوربین 41 مگاپیکسلی اش رونمایی شد تا با فاصله ای خیره کننده از رقبای خود امکانات شگفت انگیزی را به علاقمندان عکاسی با گوشی های هوشمند ارائه کند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ شرکت نوکیا رسما گوشی هوشمند دوربین محور خود با نام لومیا ۱۰۲۰ ا معرفی کرد. این دستگاه اولین کمرافون ویندوز فون به حساب می آید و از مشخصات آن می توان به دوربین ۴۱ مگاپیکسلی PureView با سنسور ۱/۱.۲ اینچی BSI، لنز ۶ المنتی ZEISS و تثبت کننده تصویر نوری اشاره کرد.

این دوربین دو فلش دارد یک LED flash کوچک برای فیلمبرداری و یک فلاش اصلی زنون نیز در پشت آن قرار دارد. دوربین آن می تواند هم زمان دو تصویر با کیفت های متفاوت را ضبط کند یعنی شما با یک کلیک تصاویر ۴۰ و ۵ مگاپیکسلی را بطور همزمان ثبت می کنید.

در بخش دوربین نیز اپلیکشن های Pro Camera و Smart Camera بطور کامل در اختیار کاربر قرار دارد ضمن اینکه دسترسی کامل دستی نیز برای انجام هر گونه تنظیمات وجود دارد. در جلو دستگاه هم یک دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی (wide-angle) برای مکالمات تصویری قرار داده شده است.

لومیا ۱۰۲۰ قابلیت ضبط ویدئوهای ۱۰۸۰P را داشته و کاربر می تواند در بخش فیلمبرداری ۱۰۸۰P تا سه برابر زوم انجام دهد. در صورتیکه کیفیت فیلمبرداری به ۷۲۰P برسد، قابلیت زوم به ۶ برابر افزایش پیدا می کند. صدا نیز بصورت استریو ضبط می شود.

اما در بخش سخت افزاری، پروسسور ۲ هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی Snapdragon S4 قدرت این دستگاه را تامین می کند، ۲ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی به همراه ۷ گیگابایت فضای SkyDrive و صفحه نمایش ۴.۵ اینچی Clear Black AMOLED با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۶۸ پیکسل که توسط گوریلا گلاس ۳ محافظت می شود و مجهز به تکنولوژی +PureMotion HD است وجود دارد. صفحه نمایش همچنین دارای تکنولوژی Super Sensitive Touch است که اجازه استفاده از صفحه نمایش با ناخن یا با دستکش را می دهد.

در بخش ارتباطی بلوتوث ۳.۰، NFC، وای فای dual-band و GPS وجود دارد. باتری لومیا ۱۰۲۰ یک باتری ۲۰۰۰mAh و می توان با استفاده از آن به مدت ۱۳.۳ ساعت به مکالمه با اسمارت فون پرداخت.


این گوشی به طور بیسیم هم شارژ می شود که شما می توانید کاور شارژ کننده آن را جداگانه خریداری کنید. همچنین می توانید یک قاب دوربین هم به قیمت 79 دلار برای گوشی خود تهیه کنید.


ابعاد این محصول نوکیا ۱۳۰.۴ در ۷۱.۴ در ۱۰.۴ میلیمتر و وزن آن ۱۵۸ گرم می باشد و در رنگهای مشکی، زرد و سفید در دسترس خواهد بود. قرار است این دستگاه تا پایان فصل در چین و اروپا عرضه شود. 300 دلار قیمت این کمرافون خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۵۵ ۱۲ مهر ۱۳۹۲
سلام.اپل گوشی خوبی هست ولی بخاطر تحریم برنامه اون توی ایران خوب جواب نمیده.الان سامسونگ جاش توی این فضا باز شده وبهتر ین برنامه هارو ارائه میده.نوکیا که زیره خاکه تادراد طول میکشه.من نوکیا700، ان8، ان95روداشتم اما برنامه ای تواینترنتبراش نبود ومجبورشدم بفروشم وسامسونگ بگیرم.
Iran (Islamic Republic of)
رامتین
۲۱:۱۷ ۲۵ تير ۱۳۹۲
به نظر من برند نوکیا و اپل به دنیایی میرزه بقیه حرفه بزار بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۴ تير ۱۳۹۲
قبمتش چنده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۳ تير ۱۳۹۲
فکر کنم با خرید این گوشی نیازم به تلسکوپ حل میشه مگه نه!!!!!!!!!!!!!هه هه هه
Germany
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۲ تير ۱۳۹۲
صرفا کیفیت دوربین بالاست ولا غیر
Iran (Islamic Republic of)
شهریار
۰۰:۴۱ ۲۲ تير ۱۳۹۲
داخل ایران کی وارد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۳:۳۷ ۲۱ تير ۱۳۹۲
گوشی فقط نوکیا( البته بعد از اپل )!!
من خودم نوکیا N8 دارم و خیلی راضیم....
Iran (Islamic Republic of)
محمد بینام
۱۰:۲۶ ۲۳ تير ۱۳۹۲
من میخوام N8 بگیرم.لطفا راهنمایی کنید وبگید کاراییش چ جوریه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۱۲ ۲۱ تير ۱۳۹۲
با سلام خدمت دوستان عزیز و گرامی.
اونایی که میگین فقط s4 سامسونگ و اپل رو مسخره میکنید و میگین ما داشتیم با s4 سامسونگ عوضش کردیم:
اولاً که شما عمراً گوشی آیفون 5 رو حتی توی دست هم نگرفتین و فقط دارین پز میدین.
دوماً با وجودی که سامسونگ s4 سی پی یو 8 هسته ای داره ولی از لحاظ سرعت به گرد آیفون 5 هم نمیرسه، چون خودم با هر دو گوشی کار کردم.
سوماً اینقدر سامسونگ سامسونگ نکنید که اگر سامسونگ چیزی بارش بود، از سیستم عامل اندروئید گوگل استفاده نمیکرد و از خودش یک سیستم عامل خوب داشت تا نخواد محتاج دیگرون باشه.
چهارماً همین سامسونگ شما الان داره سیستم عامل میگو محصول مشترک نوکیا و اینتل را توسعه میده با این تفاوت که فقط نامش رو به (تایزن) تغییر داده و فهمیده که سیستم عامل سورس باز میگو چه سیستم عامل خوب و توپ و روانی هستش که ای خاک بر سر نوکیا با اون مدیرعامل بیشعورش که همچین سیستم عامل نابی رو خاک کرد و حالا افتاده دنبال مایکروسافت که البته اینم سیساست همین استفان الوپ هستش که مدتها توی مایکروسافت کار کرده.
پنجماً شرکت بزرگ آیفون به کمک هیچ شرکتی نیاز نداره و داره از سیستم عامل ios خودش استفاده میکنه که خدائی قابل قیاس با اندروئید و دیگر سیستم عامل ها نیست.
ششماً فقط کمتر از 6 ماه دیگه خواهید دید که برترین برندهای اول و دوم بازار موبایل شرکتهایی بجز آیفون و نوکیا نخواهند بود که الان نوکیا از طریق شرکت تازه تاسیس جولا داره همون سیستم عامل روان میگو را ادامه میده. از یکطرف با میندوز فون و از طرف دیگه با میگو تبدیل میشه به یک ابرقدرت (مثل سالهای گذشته که چندین سال متوالی اولین شرکت تولید موبایل بود) چون خدائی این کاره هستش.
هفتماً اگر همین فردا شرکت گوگل نذاره سامسون از سیستم عامل اندروئید استفاده کنه، اون وقت سامسونگ دومرتبه باید بره تو کار تولید همون وسائل خونه ( یخچال، تلویزیون و و و و ...) که این امر خیلی زود اتفاق خواهد افتاد چون مایکروسافت، گوگل و نوکیا و اپل تصمیم گرفتن که سامسونگ رو خورد کنند.
هشتماً اول بودن فعلی و موقت سامسونگ بخاطر گوشیهاش نیست بلکه بخاطر سیستم عامل اندروئید هستش که تعداد اپلیکیشن هاش زیاد هست که البته هر اپلیکیشنی اول واسه آیفون نوشته میشه و بعد برای اندروئید ولی چون آمریکا ایران رو تحریم کرده ما ایرانی ها درست نمیتونیم از اپلیکیشنهای ios استفاده کنیم و همین باعث دوم بودن شرکت اپل هستش وگرنه .....!!!
نهماً درود بر آیفون - نوکیا - مایکروسافت - ال جی و اچ تی سی.
بذار گوگل عدم استفاده ی سامسونگ از اندروئید رو صادر کنه، اون وقت به شما سامسونگی ها ثابت میشه که بدو بدو و با کله میاین دنبال اپل و نوکیا و دیگر برندهای موبایل.
زنده باد ios & meego & winfon
-
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۲ تير ۱۳۹۲
حرف حساب جواب نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۲ تير ۱۳۹۲
فقط سامسونگ.هه هه هه هه.
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبرحسینی
۱۳:۲۱ ۲۹ تير ۱۳۹۲
جناب میدونستی سامسونگ ازهمه نظر ازاپل سره؟سامسونگ بین همه ی گوشی ها بهترین انتن دهی رو داره جاهایی که سامسونگ انتن میده اپل ونوکیا تو خواب انتن میده من خودم سامسونگ گلگسی pocket
با اندروید4.0.4دارم راضیم یگم کیفیت فیلم برداری وعکس برداری تعریفی نیست که دوربین نیکو برای عکس برداری وفیلم برداری خریدم بادوربین17مگاپیکسل
Iran (Islamic Republic of)
hojjat
۲۰:۵۰ ۲۱ تير ۱۳۹۲
گوشی فقط htc,والسلام
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۱۳ ۲۱ تير ۱۳۹۲
به نظر من این یک دوربین تا موبایل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۱ تير ۱۳۹۲
چه عجب بالاخره نوکیا یه گوشی خوب زد. فقط کسی از ویندوز فون استفاده کرده؟ راضیه؟ نرم افزار ایرانی براش نیست نه؟
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۹:۰۶ ۲۱ تير ۱۳۹۲
دوست خوبم میخواهی بخری بابا دست منم بگیر
Iran (Islamic Republic of)
LORD2012
۱۷:۳۹ ۲۱ تير ۱۳۹۲
اوه اوه !!! O_o
41 مگاپیکسل !!!
چه خبره ! مگه میخوای چیکار کنی باهاش !!!
Iran (Islamic Republic of)
hassan
۱۱:۴۱ ۲۱ تير ۱۳۹۲
دم نوکیا گرم!!!!!!!!!
آخرین اخبار