مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال گفت: مجتبی جباری مربی دوم استقلال بود و مطمئناً استقلال به خاطر از دست دادن او ضربه می خورد.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در مورد جدایی مجتبی جباری از استقلال باید بگویم که استقلال از این بابت لطمه زیادی خواهد خورد چون مجتبی برای استقلال فقط یک بازیکن در زمین نبوده و در واقع مغز متفکر تیم بود و مسائلی که امیر قلعه نویی در رختکن می گفت را هم خودش در زمین اجرا می کرد و هم به بقیه بازیکنان به خوبی می گفت یعنی مجتبی مربی دوم استقلال بود و در زمین تیم را مدیریت می کرد.

مهاجم سابق استقلال افزود: فصل گذشته و در نیم فصل اول منتقد استقلال بودم و می گفتم که تیم بد بازی می کند و معتقد بودم که اگر مجتبی جباری بیاید، نیم فصل دوم تیم بهتر می شود که همین اتفاق هم افتاد و جباری پس از بهبود مصدومیتش به تیم اضافه شد و استقلال بهتر شد.
به اعتقاد من رکن اصلی قهرمانی استقلال در بین بازیکنان مجتبی جباری بود چون هم نظم دهند وهم طراح است وهم بازیکنان به او اعتقاد و اطمینان داشتند که مساله خیلی مهمی در یک تیم است چون همه در اختیار جباری بودند و او هم در اختیار تیم بود.

وی تصریح کرد: جدایی جباری 2 تا ضربه به استقلال می زند، اول اینکه استقلال را تضعیف می کند و بعد هم رقیب استقلال را تقویت می کند.
در فوتبال اروپا قاعده این است که اگر 2 تا تیم مطرح نیاز به یک بازیکن داشته باشند ، حتی اگر یک تیم زیاد هم به آن بازیکن نیاز نداشته باشد اما او را جذب می کند تا رقیب خودش را تضعیف کند اما استقلال با دست خودش تیمش را ضعیف و رقیبش را تقویت کرد.
به اعتقاد من سپاهان برنده اصلی دعوای حاجی فتح اله زاده ، قلعه نویی و جباری است و درگیری این 3 نفر در نهایت به نفع سپاهان شد.

وی در مورد جدایی جباری و احتمال آسیب دیدن استقلال در آسیا گفت: به هر حال درست است که جباری از مهره های تأثیر گذار تیم به خصوص در فصل قبل بود چون مجتبی در سالهای قبل از آن اکثراً مصدوم بود اما الآن نمی شود کاری کرد چون جباری از تیم رفته و فقط امیدوارم استقلال لطمه نخورد. یکی از نقاط قوت استقلال به خصوص در فصل قبل جباری بود اما او الآن بازیکن سپاهان است و نمی شود کاری کرد. فقط باید به فکر یک جایگزین خوب برای جباری باشند، بازیکنی که توانایی های بالایی داشته باشد و بتواند در وسط زمین تیم را به خوبی هدایت کند.

وی افزود: جباری در استقلال فقط یک بازیکن معمولی نبود بلکه بسیار تأثیر گذار بود و بار فنی تیم روی دوش او بود ضمن اینکه مجتبی تیم را در زمین به خوبی مدیریت می کرد و می توانست نکات تاکتیکی را به بازیکنان در هنگام انجام بازی به خوبی انتقال دهد. جباری مهره بسیار تعیین کننده ای برای استقلال بود و الآن باید یک بازیکن بسیار خوب در سطح جباری جذب استقلال شود تا بتواند خلأ او را پر کند و بتواند به تیم در لیگ برتر و آسیا کمک کند چون استقلال سال سختی در پیش دارد و بازیهای بسیار سنگینی دارد.

حجازی در پایان و در مورد احتمال قهرمانی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گفت: استقلال در آسیا تا اینجای کار خوب کار کرده و به جمع  8 تیم نهایی مسابقات رسیده است. قرعه خوبی هم نصیب تیم شده و بازی با نماینده تایلند چندان سخت نیست و از این مرحله عبور خواهد کرد اما در جمع 4 تیم کار بسیار سختی دارد چون با نمایندگان شرق آسیا روبرو خواهد شد. البته استقلال می تواند به قهرمانی در آسیا فکر کند چون اکثر مهره های تیم ملی پوشی هستند و تجربه بین المللی دارند و قهرمانی در آسیا برای استقلال دور از دسترس نیست. وقتی ذوب آهن به فینال آسیا می رسد، استقلال با این پشتوانه قوی و پتانسیل بزرگ تماشاگر و بازیکن می تواند در آسیا نتیجه بگیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار