صندوق بین المللی پول که از چند ماه پیش مذاکرات خود را با مصر برای کمک مالی به این کشور آغاز کرد، روز پنجشنبه اعلام کرد با مقامات دولت انتقالی مصر که پس از سرنگونی محمد مرسی تشکیل شده است، در تماس نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی صندوق بین المللی پول، روز پنجشنبه در واشنگتن اعلام کرد :« ما با مسئولان دولت انتقالی مصر در ارتباط نیستیم اما رایزنی ها میان صندوق بین المللی پول و مقامات قاهره در سطح فنی همچنان ادامه دارد.»

در حالی که بیش از دو سال از سقوط رژیم حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر ‌می گذرد، سرنگونی محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر در تاریخ سوم ژوییه توسط ارتش این کشور، دور جدیدی از بی ثباتی و خشونت را در این کشور عربی آغاز کرد.

در شرایطی که خشونت و تنش در مصر ادامه دارد، حازم ببلاوی، نخست وزیر جدید مصر که روز سه شنبه به این سمت منصوب شد، تلاش می کند دولت انتقالی تشکیل دهد.

سخنگوی صندوق بین المللی پول تصریح کرد:« ما همچنان تحولات و اوضاع مصر را از نزدیک دنبال می کنیم و پیامدهای تحولات مصر را بر طرح صندوق بین المللی پول برای کمک به مصر که با مشکلات اقتصادی و مالی زیادی روبرو است، ارزیابی می کنیم.»

اواخر سال 2012، صندوق بین المللی پول و دولت وقت مصر برای اجرای یک طرح کمک چهار میلیارد و 800 میلیون دلاری به توافق رسیدند اما این طرح به علت بی ثباتی سیاسی و تنش های شدید در این کشور به اجرا گذاشته نشد. از آن زمان، مذاکرات و رایزنی ها میان صندوق بین المللی پول و مقامات مصر که اساسا بر کسری بودجه مصر و یارانه های اختصاص یافته به انرژی متمرکز شده است، به دشواری پیش می رود.

سخنگوی صندوق بین المللی پول از اظهار نظر درباره تصمیم اخیر عربستان سعودی، امارات عربی متحده و کویت برای اعطای کمک دوازده میلیارد دلاری به مصر، خودداری کرد.

 گری رایس تاکید کرد:« هنوز خیلی زود است که بخواهیم آثار و پیامدهای کمکهای وعده داده شده به مصر را ارزیابی کنیم.»
برچسب ها: پول ، مصر ، کمک ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار