محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان کشورمان در ادامه دیدارهای رسمی خود با مقامات جمهوری آذربایجان، با الله شکور پاشازاده،رییس اداره مسلمانان قفقاز و شیخ الاسلام جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، شیخ الاسلام آذربایجان در این دیدار رضایت خود را از سطح عالی روابط بین ایران و آذربایجان بیان کرد و از دولت ایران بابت حمایت از موضع آذربایجان در مجامع بین‌المللی قدردانی کرد.

پاشازاده با اشاره به برگزاری انتخابات باشکوه در ایران و انتخاب رییس‌جمهور منتخب گفت: روابط دوستانه دو کشور وارد مرحله جدیدی شده و با تداوم همکاری‌ها در حوزه‌های ورزش و جوانان و تبادل هیا‌ت‌های ورزشی و تشکل‌های مرتبط با جوانان، در تحکیم مناسبات مفید خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان کشورمان نیز در این دیدار با عمیق و ریشه‌دار توصیف کردن روابط دوستانه میان دو ملت تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران استقلال، پیشرفت و ثبات آذربایجان را ثبات و پیشرفت خود می‌داند و همچون گذشته از هر اقدامی برای توسعه این روابط دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان این‌که «ظرفیت‌های ورزشی و فرهنگی و اشتراکات متعدد، بهترین پشتیبان روابط و بستر پیشرفت و توسعه دو کشور است»، بر لزوم بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف تاکید کرد.

وی روابط دو ملت و دولت را ممتاز و برادرانه و دارای پیوندهای تاریخی دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار جمهوری آذربایجان خواهد ماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار