وزیر امور مذهبی دولت پاکستان گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران همیشه برای وحدت مسلمانان تلاش نموده و بین برادران شیعه و سنی همبستگی ایجاد کرده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، تقی‌صادقی رایزن فرهنگی ایران در پاکستان با حضور در وزارت امور مذهبی پاکستان با پیر سید امین الحسنات شاه، وزیر جدید این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیر امین الحسنات، وزیر امور مذهبی دولت پاکستان در این دیدار گفت: برادران مسلمان ایرانی، برادران خوب و دوست ما هستند. دولت جمهوری اسلامی ایران همیشه برای وحدت مسلمانان تلاش نموده و بین برادران شیعه و سنی همبستگی ایجاد کرده است.

وی با توجه به تصدی اخیر خود بر وزارت امور مذهبی، خواستار بهره گیری از تجربیات سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در جهت بهبود وضعیت امور حج پاکستان شد.

وزیر امور مذهبی پاکستان با تمجید از حضور بسیار مطلوب حجاج ایرانی در مناسک حج و اظهار این که حجاج ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره دارای نظم و انضباطی ویژه هستند، سؤالاتی درباره سیستم‌ها و روش‌های مربوط به اعزام حجاج مطرح نمود.

‌صادقی رایزن فرهنگی ایران در پاکستان در پاسخ به این سوالات اظهار کرد: در ایران تمام امور مربوط به حج با برنامه‌ریزی‌های قبلی و نظارت سازمان حج و زیارت صورت می‌گیرد. کلیه مراکز و محافل ذیربط، امور حجاج و کاروان‌های حج را با هماهنگی این سازمان انجام می‌دهند. سازمان حج و زیارت مسوولیت سازماندهی، آموزش مدیران کاروان‌ها و دست اندرکاران حج و سایر امور ضروری را به عهده دارد و اگرچه ممکن است هزینه‌های مصروفه کمی بیشتر از سایر کشورها باشد اما تسهیلات لازم از طریق سازمان مزبور و بعثه مقام معظم رهبری برای حجاج فراهم می‌شود؛ همه مراحل از ثبت نام تا اعزام به صورت سیستماتیک، منظم و غیرحضوری صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده است که در آینده تشرف زائران پاکستانی به اماکن مقدسه ایران از طریق کاروان‌ها و به طور رسمی صورت گیرد و این موضوع در ابتدا به صورت اختیاری و سپس اجباری خواهد بود و شرکت‌های ایرانی ذیربط کلیه امکانات و تسهیلات لازم را برای این زائران مهیا خواهند نمود.

در این دیدار که با حضور پیر محمد ابراهیم، معاون وزیر ، حجت الاسلام محمد حسین اکبر، رئیس مؤسسه منهاج الحسین(ع) لاهور، مولانا رأی ظفر علی روحانی شیعه و رشید احمد چغتایی نویسنده پاکستان صورت گرفت، رایزن فرهنگی از وزیر امور مذهبی پاکستان دعوت کرد که ضمن سفر به ایران از فعالیت ها و اقدامات سازمان حج و زیارت ایران از نزدیک آشنا شود.

در پایان این دیدار صادقی قرآن نفیس دیجیتالی تهیه شده در کشورمان را به سید امین الحسنات شاه اهدا نمود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار