مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: میزان اشتغال و مهارت‌آموزی ایجاد شده در سال‌های اخیر نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته بیش از 300 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، کلام‌الله صفری عصر امروز در نشست فعالان عرصه‌های مهارت‌آموزی و مدیران آموزشگاه‌های دولتی و آزاد در اردبیل اظهار داشت: با توجه به تعهداتی که فنی و حرفه‌ای در بخش ایجاد فرصت‌های اشتغال و همچنین مهارت‌آموزی داشته است حرکت‌های خوب و تأثیرگذاری در دو تا سه سال اخیر صورت گرفته به طوری که پارسال تعهد اشتغال 590 بوده که با 108 درصد انجام امور و ایجاد فرصت اشتغال عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال مولد امروز از مسیر مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی به وجود می‌آید، تصریح کرد: نباید این امر را ساده تصور کنیم و فقط به دنبال ارائه آمار یا انجام امور مرتبط با بروکراسی اداری باشیم بلکه ضرورت دارد با یک دوراندیشی فرصت شغلی و کارآفرینی بهتر با تکیه بر تخصص و همچنین رشته‌های آموزشی پیشرفته فراهم آید.

صفری با بیان اینکه بستر اشتغال پایدار در سایه توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برقرار می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر خروجی دانشگاه‌های ما منجر به بازار کسب و کار، تولید و اشتغال شود قطعاً موفقیت حاصل شده است.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: صرف تکیه بر رشته‌های غیرکاربردی و همچنین دروس تئوری نمی‌توان برای فارغ‌التحصیلان بازار کار و اشتغال فراهم کرد بلکه ضرورت دارد رشته‌های مهارتی را توسعه داده و فرزندانمان را ترغیب کنیم تا با حضور در این مراکز وارد بازار کار شوند.

وی بیان کرد:‌ در کنار این امر باید فرهنگ نگاه به کار و اشتغال در جامعه به ویژه بین خانواده‌ها اصلاح شود چرا که انتظار استخدام رسمی از فارغ‌التحصیل دانشگاهی تفکر غلطی است و به جای آن باید نگاه مهارتی و حرفه‌آموزی در حوزه اشتغال ترویج پیدا کرده و رونق بگیرد.

 مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان در ادامه سخنان خود یادآور شد:‌ امروز با عنایت دولت خدمتگزار در حوزه مشاغل خانگی با پرداخت تسهیلات فرصت استثنایی فراهم آمده تا متقاضیان بتوانند از ظرفیت اشتغال بخش کشاورزی اعم از زراعت،‌ دامداری، آبزی‌پروری، باغداری و... استفاده کنند و با پرداخت تسهیلات به متقاضیان در این زمینه و حرفه‌آموزی از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای بستر اشتغال پایدار و مولد را فراهم آوریم.

صفری ادامه داد:‌ در کنار این اقدامات ما سعی کردیم مراکز خودمان را در جوار دانشگاه‌ها، پادگان‌ها، زندان‌ها و مجموعه‌های پرجمعیت دایر کنیم تا قشر عظیمی از جوانان بیکار با حضور در این مراکز بتوانند در رشته و شغل مورد نظر و علاقه خود مهارت‌های واقعی را یاد بگیرند.

وی گفت:‌ رشته‌های پرورش ماهی و آبزیان، گاوداری صنعتی، زمین گرمایی و ساخت جواهرات از جمله رشته‌هایی است که با استقبال خوب جوانان و نوجوانان روبه‌رو شده و بهره‌گیری از این ظرفیت می‌تواند یک حرکت مثبت و واقعی را در ادامه مسیر فراهم آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.