معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: استان سمنان از لحاظ میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده بعد از استان‌های تهران و البرز، در رتبه سوم کشور قرار دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  ،منطقه سمنان، دکتر فریور معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، با اعلام این خبر، به افزایش طلاق و افزایش سن ازدواج در کشور اشاره کرد و افزود: تعداد کل ازدواج‌های ثبت شده کشور در سال گذشته 831 هزار نفر و تعداد کل طلاق‌ها نیز 143 هزار نفر بوده است.

وی که در همایش روز جهانی جمعیت در سمنان سخن می‌گفت، اضافه کرد: امید به زندگی مهم‌ترین شاخص در نظام حکومتی هر کشوری است و ایران در بین کشورهای منطقه با 73 سال رتبه 16 را داشته و از لحاظ شاخص انسانی نیز در سال 2011 رتبه 13 را داشته است.

وی به آمار ثبت وقایع حیاتی کشور اشاره کرد و افزود: در سال 91 یک میلیون و 421 هزار نفر در کشورمان متولد و 367 هزار نفر وفات یافته‌اند.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان به آمار این دو واقعه حیاتی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در استان سمنان 9 هزار و 574 ولادت و 2 هزار و 120 فوت ثبت شده است.

وی به ضرورت بازنگری در سیاست‌های جمعیتی اشاره کرد و افزود: بازنگری در سیاست‌های جمعیتی باید با توجه به تمام جوانب کار در نظر گرفته شود و فرهنگ سازی در جامعه باید فراگیرتر باشد.

وی هم‌چنین گفت: اخیرأ راهکارهایی اتخاذ می‌شود که افزایش جمعیت به سمت خانوارهایی که دارای ژن برتر و مولد هستند، سوق داده شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: سمنان ، ازدواج ، رتبه سوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.