رئیس فدراسیون بسکتبال با ناراحتی از بحثهای مربوط به اختلاف یکی از اعضای تیم ملی و کادر فنی تاکید کرد: دو نفر از اخئنان به ورزش کشور این شایعات غلط در مورد کاپیتان تیم ملی را راه انداختند.

محمود مشحون در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد آخرین شرایط تیم ملی بزرگسالان و جام ویلیام جونز توضیح داد: باید در نظر بگیریم که بازی بسکتبال برد و باخت دارد و اگر قرار بر این بود که کشوری همیشه در تمام مسابقات اول باشد که دیگر مسابقه ای نمی گذاشتند. از طرفی ما به جنگ با قدرتهای نابرابر می رویم. در ویلیام جونز تنها تیم ایران است که کاملا پاک است. بازیکنان فداکار ایران مثل سربازان واقعی با کشورهایی بازی می کنند که گاهی دو یا سه بازیکن خارجی و تبعه دارند. در مورد امکانات سخت افزاری هم انقدر صحبت شده که جای بحث نیست.

وی ادامه می دهد: با تمام تلاشهای انجام شده آرزو داریم چهار بازی بعدی را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم ولی اگر نشد هم چیزی را از دست نمی دهیم چون هدف اصلی تیم جام ملتهای آسیا در فیلیپین است.
 
مشحون با تایید رقابت اصلی بین ایران و چین در جام ملتها تاکید کرد: امسال از کشور فیلیپین هم نباید غافل شد. این کشور هر توانی داشته از جمله میزبانی در سالن 24 هزار نفره به کار برده و بسیار هدفمند کار کرده است. ضمن اینکه همه تیم ها برای قهرمانی و سهمیه جام جهانی نقشه کشیده اند و هدف اصلی ما هم همین است. 

فرصت آمدن ارسلان نیست

رئیس فدراسیون بسکتبال شانس نداشتن ارسلان کاظمی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در این دوره از جام ملتها را تایید کرد و از این بازیکن گفت: ابتدا باید بگویم که یکی از افتخارات بزرگ جامعه بسکتبال این بود که ارسلان کاظمی به عنوان یک ورزشکار با اخلاق، با دانش و با تبحر به عنوان دومین مسلمان ایرانی باعث افتخار فدراسیون بسکتبال شد و به لیگ ان بی ای راه پیدا کرد. این بازیکن به هر شکلی برای کشورش افتخارآفرینی کرده و با تمام وجود علاقمند به حضور در جام ملتها زیر پرچم ایران بود اما امسال به دو دلیل امکان حضور وی در تیم ملی نبود.

وی ادامه داد: کاظمی امسال با اتمام تحصیلاتش سرباز شده بود و در صورت آمدن به ایران، برای بازگشتش مشکل پیش می آمد. بحث دوم هم حضور وی در سامرلیگ و مسابقات آزمایشی تیم باشگاهی اش بود که اتفاقا با حضور در این بازیها هم برای فیلادلفیا خوب کار کرد. بچیروویچ سرمربی تیم ملی هیچگاه نگفت که ارسلان را نمی خواهیم. در ایران همه به این بازیکن علاقمندند اما سرمربی تیم ملی گفته بود که اگر بازیکنی از یک ماه قبل به تمرینات تیم اضافه نشود کارایی لازم را نخواهد داشت. بازیکنان تیم ملی در کنار هم مدتها تمرین کرده و تاکتیکها را تمرین می کنند. طبیعی است که وقتی بازیکنی در تمرینات نباشد کار اجرایی نشود. 

مشحون اضافه کرد:‌ ارسلان بازیکن بسیار توانمندی است اما بعد از اتمام کار وی در آمریکا دیگر زماین باقی نمی ماند. تیم ملی بعد از ویلیام جونز به ایران آمده و برای مدت کوتاهی به خاطر شرایط آب و هوایی مشابه مازندران با فیلیپین به این استان سفر می کند و پس از آن هم به فیلیپین اعزام می شود.

شایعه اختلاف صمد با کادر را قویا تکذیب می کنم

مصاحبه های بعد از دور قبلی جام ملتها اختلافاتی را در تیم ملی فاش کرد که در جریان بازیها به تیم ضربه وارد کرد. رئیس فدراسیون در یکی از مصاحبه های خود تاکید کرده بود که از برخی اختلافات در تیم خبر نداشته اند و حالا در چند روز اخیر از بحثهایی درون تیمی خبر رسیده بود که مشحون با آوردن نام صمد نیکخواه و تکذیب ماجرا در این مورد شفاف سازی کرد: دو نفر از خائنان به مملکت چنین شایعات غلطی را در مورد صمد نیکخواه کاپیتان تیم ملی به اذهان وارد کردند که به هیچ وجه واقعیت ندارد. این افراد دشمنان شاخصی هستند که دوست ندارند ورزش بسکتبال بدرخشد. کجا صمد نیکخواه با یکی از اعضای کادرفنی اختلاف دارد؟ مگر چنین چیزی امکان دارد؟ اصلا در شیوه مدیرتی من چنین بحثهایی وجود ندارد و اگر باشد من دیگر نخواهم بود. محال است در چنین موقعیتی و در آستانه این روزهای حساس چنین اتفاقاتی در تیم رخ دهد و قطعا با کسانی که چنین شایعاتی را درست کرده اند برخورد می شود. 

چند نفر همیشه فدراسیون و تیم ملی را تضعیف می کنند

وی اضافه می کند: همه از من شناخت دارند که هیچ وقت دروغ نمی گویم و اصلا به این شکل بزرگ شده ام. اینها هم واقعیتهای موجود است که چند نفر همیشه در جهت تضعیف فدراسیون و تیم ملی حرکت می کنند. آلودگی از سوی چند نفر است که نظراتشان در فدراسیون تامین نمی شود و قطعا با آنها برخورد قانونی می کنیم. صمد نیکخواه یک الگو است. نه تنها این بازیکن بلکه تمام بازیکنان تیم ملی یکی از یکی صمیمی تر و پاکتر هستند و مثل سربازان واقعی باانگیزه و روحیه زیر پرچم مقدس ایران حرکت می کنند. در این میان تنها جای تاسف بیش از حد برای  کسانی است که با آلودگی بر ضد این نفرات کار می کنند.

انتظار بیشتری از جوانان داشتیم

تیم ملی بسکتبال جوانان به تازگی از جام جهانی چک بازگشته، رئیس فدراسیون بسکتبال از انتظار بیشتر خود می گوید: واقعیت این است که من انتظار بیشتری از این تیم داشتم. تیم بسیار خوبی که به دلیل کم تجربگی و نداشتن امکانات برای بازیهای تدارکاتی، موقعیتی را که باید به دست می آورد را از دست داد. ما باید به راحتی دو تیم دیگر را می بردیم و جزء هشت تیم بالا قرار می گرفتیم و یا حداقل مقام نهمی برایمان شایسته تر بود اما به هر حال بازیکنان جوان به خوبی درخشیدند. سجاد مشایخی، صالح فروتن و بهنام یخچالی جزء بهترینها بودند.

وی در پاسخ به اینکه آیا به خاطر امید نداشتن به صعود تیم ملی تدارکات امسال جوانان کمتر از سال گذشته بود؟ اشاره کرد: ما به هیچ وجه و در هیچ زمانی خودمان را از پیش بازنده نمی دانیم. در سالهای گذشته با همین هزینه ای که سه دیدار تدارکاتی در مجارستان انجام دادیم در تور اروپایی شرکت می کردیم اما امسال هزینه بلیت هواپیما و اقامت  بازیکنان سه برابر شده و دیگر توان پرداخت آن برایمان وجود ندارد. اگر سال قبل هزینه هتل 100 دلار برای هر نفر بود حالا همان 100 دلار سال قبل به جای هر دلار 1200 تومان با 3600 تومان پرداخت می شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال اضافه کرد: ما اهل گله و ناله نیستیم. آنچه که عنوان می شود واقعیتها است. در یک کلام بسکتبال نیاز به توجه دارد. هر رشدی در نهایت نیاز به توجه، حمایت و امکانات دارد. 

نمی توانم با سوگند درخواست کمک کنم!

وی در پاسخ به اینکه با این رویکرد فدراسیون گاهی به نظر می رسد برای دریافت امکانات و شرایط لازم از سوی فدراسیون هم تلاشی صورت نمی گیرد، تاکید کرد: افراد با هم متفاوتند. من هم بیش از دو یا سه بار تقاضایی را مطرح نمی کنم. نمی توام هر روز در دفتر وزیر بنشینم و آنها را قسم بدهم که به بسکتبال کمک کنید! ورزشی که همه می بینند از کجا به کجا رسیده و رشد داشته است. من همیشه بدون ناله و التماس مسیر طبیعی و اصولی را در پیش می گیرم و براساس آن حرکت و خواسته ها را اجرایی می کنم . همیشه بدون سر و صدا و حاشیه تقاضاهایم را به موقع مطرح کرده، صورت هزینه ها را داده ام و اهمیت مسابقات را تشریح کرده ام اما اهل حاشیه و رسانه ای کردن این مسائل نیستم چون کار درستی نیست. 

وی اضافه کرد: اعتقاد به حاشیه ندارم چون به بدنه مجموعه از طرف فدراسیون لطمه وارد می شود. به هیچ وجه نباید وسیله تشنج یکدیگر باشیم. تا به امروز بدون هیچ ناله ای حاشیه درست نکرده و کاری را هم زمین نگذاشته ام. با تمام مشکلات تمام تیمها را هم اعزام کرده ایم. 

به جای نسل طلایی، زمان طلایی داشته ایم

رئیس فدراسیون بسکتبال اعتقاد دارد اصطلاح نسل طلایی بسکتبال را هم باید با زمان طلایی بسکتبال جا به جا کرد و توضیح می دهد: یکی از مربیان حرف زیبایی زده و می گفت: در بسکتبال نسل طلایی نبوده بلکه زمان طلایی وجود داشته است. بازیکنان ملی زمانی که ما 12 سال پیش آمدیم 12 سالشان بود. یا بازیکنان تیم ملی جوانان فعلی تنها شش سال داشتند اما در این 12 سال تمام تیمها با مدالهای طلا، نقره و برنز کار خود را تمام کرده اند به این ترتیب نام آن را باید زمان طلایی بسکتبال گذاشت. تیم جوانان برای سومین بار است که به جام جهانی می رود. تیم سه نفره قهرمان می شود. تیم بزرگسالان به جام جهانی و المپیک رفته و جایزه اسکار گرفت. مگر می شود تمام این اتفاقات بدون پشتوانه باشد؟‌ این امکان ندارد و مهمتر از هر چیز عینکی است که افراد به چشم می زنند. اینکه عینکشان تیره یا روشن است؟ اظهار نظر افراد هم به همین میزان متفاوت است.  /مح

برچسب ها: مشحون ، فدراسیون ، صمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار