بازگشایی موقت گذرگاه رفح براي عبور و مرور موارد خاص

مقامات مصري گذرگاه رفح را به مدت چهل و هشت ساعت براي عبور و مرور موارد خاص از جمله بيماران و اتباع خارجي بازگشايي کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني روسيا اليوم ؛ مقامات مصري گذرگاه مرزي رفح بين اين کشور و نوار غزه را پس از پنج روز تعطيلي به صورت جزئي بازگشايي کردند. يکي از مسئولان گذرگاه ها و مرزها در نوار غزه اعلام کرد گذرگاه روز چهارشنبه و پنج شنبه براي ورود و خروج افراد به نوار غزه و از آنجا، بازگشايي خواهد شد. 

سائد السويرکي خبرنگار اين شبکه در نوار غزه در گزارشي در اين باره با اشاره به اين که گذرگاه رفح مرز بين نوار غزه و مصر به شمار مي رود افزود: اين گذرگاه که به علل امنيتي به مدت پنج روز بسته شده بود، به صورت جزئي و به مدت چهل و هشت ساعت براي عبور و مرور موارد خاص اعم از بيماران، دارندگان گذرنامه مصري و اتباع خارجي بازگشايي شد. 

وي در ادامه با اشاره به ارتباط جغرافيايي تنگاتنگ بين نوار غزه و مصر افزود: هر اتفاقي که در مصر بيافتد غزه را نيز تحت تاثير قرار مي دهد.  اسرائيل براي محاصره نوار غزه از هفت گذرگاهي که اين منطقه دارد پنج گذرگاه را بسته و فقط گذرگاه هاي اريز  و کرم ابوسالم را باز گذاشته است و زماني که بخواهد محاصره را تشديد کند اين دو گذرگاه را مي بندد در نتيجه همه سرنوشت فلسطينيان در نوار غزه به گذرگاه رفح گره مي خورد. 

برچسب ها: رفح ، خاص ، گذرگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار