در زندانهاي کاليفرنيا بزرگترين اعتصاب غذاي تاريخ آمريکا ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ حدود سي هزار زنداني در زندانهاي ايالتي کاليفرنياي آمريکا براي سومين روز اعتصاب غذا کرده اند. برآورد مي شود اين بزرگترين اعتصاب غذاي زندانيان در تاريخ آمريکا باشد. زندانيان در دو سوم از سي و سه زندان ايالتي کاليفرنيا از دوشنبه گذشته در اعتراض به شرايط بد زندانها و مقررات ناعادلانه از خوردن غذا امتناع مي کنند.

 زندانيان خواستار حذف حبسهاي طولاني مدت، تنبيهات گروهي و بدرفتاري مسئولان زندانها هستند و مي خواهند غذاي مقوي و کافي به آنها داده شود. آنها همچنين مي خواهند برنامه هاي بازپروري بيشتر و باکيفيت تر شود. اين اعتصاب غذا را گروهي از زندانيان سازمان دهي کرده اند که عليه زندان انفرادي مبارزه مي کنند. 

زندانيان دست کم مدت بيست و دو ساعت در روز در انفرادي نگهداري مي شوند. اين سلولهاي انفرادي پنجره ندارند و در آنها زندانيان از تلفن، ملاقات و غذا و داروي و درمان کافي محروم هستند. صدها نفر از زندانيان در کاليفرنيا بيش از يک دهه است در اين شرايط نگهداري مي شوند. دهها نفر هم بيش از بيست سال است در انفرادي هستند.

ماري لوين خواهر يکي از زندانيان گفت برادر من بيش از بيست و نه سال است در انفرادي نگهداري مي شود. آخرين باري که با برادرم ملاقات داشتم هزار و نهصد و هشتاد و دو بود.حدود دو سال پيش نيز اعتصاب غذاي مشابهي به همين علت برگزار شد که حدود شش هزار نفر در آن مشارکت داشتند.

برچسب ها: زندان ، آمریکا ، ایالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار