دهها صهيونيست به همراه چهار خاخام با حمايت نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي به صحن‌هاي مسجد الاقصي در شهر اشغالي قدس وارد شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، اين حمله باعث خشم فلسطينياني شد که در مسجد الاقصي اعتکاف کرده اند و نگذاشتند صهيونيستها به مسجد قبه الصخره وارد شوند.

خالد فقيه خبرنگار شبکه المنار در کرانه باختري در گزارشي گفت : دهها صهيونيست شهرک نشين به همراه چهار خاخام در به چالش طلبي جديد مسلمانان در نخستين روز ماه مبارک رمضان به صحنهاي مسجد الاقصي وارد شدند و به آن تعرض کردند.

ابو خالد عباسي از شاهدان گفت: اين اقدام براي تحريک مسلمانان صورت مي گيرد.

شاهدان گفتند نيروهاي پليس و ارتش از صهيونيستها حمايت مي کردند.

خالد زبارقه از اعضاي موسسه اوقاف و ميراث الاقصي گفت : دهها صهيونيست ديروز به مسجد الاقصي با حمايت شديد نيروهاي پليس و سازمان اطلاعات اسرائيل وارد مسجد الاقصي شدند و در صحنهاي اين مسجد جولان دادند و مراسم  ديني خود را به جاي آوردند.

ورود مکرر صهيونيستها به مسجد الاقصي در چارچوب تدارک آنها براي برگزاري مراسم موسوم به گراميداشت "ويراني معبد سليمان" صورت مي گيرد به خصوص آنکه دعوت صهيونيستها براي تخريب مسجد الاقصي و ساختن معبد ادعايي سليمان در جاي آن افزايش يافته است.

شيخ محمد حسين مفتي قدس و سرزمين فلسطين گفت: اين نوع حرکتها که عليه عقيده مسلمانان است همه منطقه را به سوي جنگهاي ديني سوق مي دهد و اگر جنگهاي ديني آغاز شود کسي نمي تواند بگويد چه زماني پايان خواهد يافت در نتيجه دولت اسرائيل مسئول هرگونه پيامدهاي ناشي از اين اقدامات تحريک آميز است.

صهيونيستها کوشيدند به بالاي مسجد قبه  الصخره بروند اما اعتکاف کنندگان در الاقصي مانع آن شدند .

حملات مکرر به مسجد الاقصي با افزايش چشمگير خشونت شهرک نشينان در کرانه باختري عليه فلسطينيان و دارايي آنها و ساير مقدستشان همزمان شده است .


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار