مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از نشانه‏ گذاری تکمیلی لاشه‏ های دام در کشتارگاه‏های دام استان سمنان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران رضا عامری افزود: علاوه بر درج مهر دامپزشکی که به عنوان نماد بازرسی دامپزشکی روی لاشه‏های استحصالی دام مد نظر است، از سال‏ها قبل توسط بازرسین بهداشتی گوشت پس از معاینه لاشه در صورت سلامت آن، بر روی لاشه‏های استحصالی در کشتارگاه‏های دام مهری درج می‏شود.

وی تصریح کرد: بر اساس ضوابط و دستورالعمل‏های سازمان دامپزشکی، نشانه‏گذاری تکمیلی لاشه دام با استفاده از لیبل نیز بر اساس ضوابط و دستورالعمل‏های سازمان دامپزشکی در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان سمنان قرار دارد.

عامری گفت: طرح مزبور در حال حاضر در کشتارگاه دام شاهرود آغاز شده است و در آینده نزدیک در سایر کشتارگاه‏های دام استان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در ادامه افزود: با اجرای طرح مزبور، اطلاعات ضروری از قبیل نام کشتارگاه، کد کشتارگاه، تاریخ تولید و انقضا در Tag یا لیبل الصاقی روی لاشه درج می‏شود.

عامری افزود: درج سایر اطلاعات اختیاری از قبیل درجه‏بندی کیفیت لاشه، یا کد و ... نیز در لیبل مزبور امکان‏پذیر است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: با اجرای طرح مزبور اطمینان مصرف‏کننده از سلامت گوشت قرمز افزایش می‏یابد و برای بازرسان اداره کل دامپزشکی نیز امکان نظارت بیشتر بر گوشت قرمز در مراکز عرضه فراهم می‏شود.
برچسب ها: سمنان ، لاشه ، دام ، کشتارگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.