دادستان عمومی و انقلاب اسلامی گرمی مغان گفت: عدم برخورد به‌موقع و بی‌توجهی به جرایم، موجب دامنگیرشدن مردم و جامعه می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، علی رحیم‌نیا در جلسه انجمن حمایت از زندانیان گرمی از کاهش شمار زندانیان این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای اجرای سیاست حبس‌زدایی شمار زندانیان گرمی از ۱۴۲ نفر در مهرماه سال گذشته به ۵۵ نفر در تیرماه امسال کاهش یافته است.

وی اجتماع را منشأ اصلی جرم دانست و گفت: عدم برخورد به‌موقع و بی‌توجهی به جرایم موجب دامنگیر شدن مردم و جامعه می‌شود.

در ادامه، حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی اصل نماینده گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تشکیل انجمن حمایت از زندانیان را امری مقدس و مشابه کمیته امداد امام(ره) دانست و گفت: مجازات برای سالم سازی جامعه اعمال می‌شود و پس از زندان تربیت و اصلاح زندانیان باید مدنظر باشد.

وی با تاکید بر حمایت خیرین از انجمن حمایت از زندانیان گرمی افزود: تامین هزینه‌های آن در تحقق اهداف متعالی انجمن ضرورت دارد.

محمود علایی فرماندار گرمی هم با اشاره به تدین مردم این شهرستان گفت: برغم انجام کشاورزی دیم و پایین بودن میزان محصول، این شهرستان رتبه اول پرداخت زکات را در استان دارد.

وی افزود: آمار شهدا و جانبازان منطقه و حضور حداکثری مردم در صحنه‌های سیاسی و انقلابی از مصادیق دینداری و ولایتمداری مردم گرمی و از عوامل کاهش جرایم است.

وی گفت: فقر مالی و فرهنگی ریشه اصلی جرایم است و برنامه ریزی کلان فرهنگی و اقتصادی با همکاری مردم برای ریشه کنی جرم ضرورت دارد.

علایی از انتخاب چند روستای پایلوت در گرمی برای اجرای طرح توسعه پایدار جهت مبارزه با فقر مالی و فرهنگی خبر داد و افزود: تداوم این روند در کاهش میزان جرایم موثر خواهد بود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: اردبیل ، زندانیان ، مغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.