حد نصاب بدهی برای قطع خطوط ثابت و همراه تعیین شد.

مدیر عامل شرکت مخابرات مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، حدنصاب کارکرد خطوط تلفن بدون ودیعه و تضمین پرداخت، برای تلفن ثابت 200 هزار ریال، تلفن همراه 300 هزار ریال و برای تلفن ثابت و همراه دارای ودیعه و تضمین 80 درصد مبلغ ودیعه یا تضمین تعیین شد.

باباجانی با اشاره به اینکه این کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات دستورالعمل نحوه برخورد دارندگان پروانه با مشترکان بدهکار تلفن ثابت و تلفن همراه را تصویب شد، افزود: این مصوبه که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای ثابت و همراه ابلاغ خواهد شد، به منظور ایجاد شفافیت بیشتر در روابط بین ارایه‌کنندگان خدمات تلفن ثابت و همراه و مشترکان آنها، ساماندهی و ایجاد وحدت رویه در نحوه برخورد اپراتورها با مشترکان بدهکار و حفظ حقوق هر دو ذی‌نفع تدوین شد.

وی تصریح کرد : در این دستورالعمل نحوه برخورد دارندگان پروانه با مشترکان بدهکار تلفن ثابت و همراه، فرآیند و شرایط اعمال محدودیت، قطع ارتباط، سلب امتیاز و حد نصاب کارکردی که براساس آن یک مشترک بدهکار محسوب می‌شود، تعریف شد که بر این اساس خطوط تلفن به سه دسته «تلفن پس پرداخت بدون ودیعه و تضمین پرداخت»، «تلفن پس پرداخت دارای ودیعه» و «تلفن پس پرداخت دارای تضمین پرداخت» تقسیم می‌شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات مازندران گفت : در مصوبه نحوه برخورد دارندگان پروانه با مشترکان بدهکار، حد نصاب کارکرد خطوط تلفن پس پرداخت بدون ودیعه و تضمین پرداخت، برای تلفن ثابت 200 هزار ریال و تلفن همراه 300 هزار ریال بود. برای تلفن ثابت و همراه در خطوط پس پرداخت دارای ودیعه، حد نصاب کارکرد 80 درصد مبلغ ودیعه تعیین شده است.

باباجانی افزود : همچنین برای خطوط تلفن ثابت و همراه پس پرداخت دارای تضمین پرداخت، 80 درصد مبلغ تضمین پرداخت به عنوان حدنصاب کارکرد تعیین شده است.

وی تصریح کرد : دارنده پروانه ابتدا باید نسبت به اطلاع‌رسانی به مشترک و تعیین مهلت حداقل 24 ساعت برای پرداخت، اقدام کند که درصورت پرداخت نکردن مبلغ کارکرد تا پایان مهلت مقرر، دارنده پروانه مجاز است خط تلفن مشترک بدهکار را براساس جزییات مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قطع کند./ع


برچسب ها: قطع ، تلفن ، بدهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.