شايد براي شما هم
اتفاق افتاده باشد که مدت زمان زيادي را در ايستگاههاي BRT چشم انتظار اتوبوسهاي تندرو با فنهاي
خنک کننده باشيد اما در نهايت سوار اتوبوسهايي ميشويد که نه تنها فن خنک کننده
ندارد به زحمت چند ايستگاه جلو ميرود و درآخر خرابي اتوبوس بهانهاي ميشود براي
پياده کردن مسافران اتوبوسهايي که عمر خود را کردهاند و اکنون بايد جاي خود را
به اتوبوسهاي هيپريدي دهند.
ولي هنوز در خيابان تهران اتوبوسهايي فرسوده دودزا را
به کررات ميبينيم.
اتوبوسهايي که هواي تهران را آلودهتر و نفس کشيدن دراين کلان شهر را براي پايتخت نشينان سختتر ميکنند.
برخي از مسافران از گرماي بيش از حد داخل اتوبوس ميگويند و برخي ديگر از خرابي فرسودگي و بي نظمي در سرويسدهي مينالند.
معاون حمل و نقل ترافيک منطقه 5 در اين راستا اظهار داشت: طرح جامع حمل و نقل عمومي به منظور ارتقاء عملکرد شبکه حمل و نقل عمومي و تسهيل در خدمات رساني به شهروندان براي نخستين بار در منطقه 5 اجرا شد.
وي افزود: براساس مطالعات صورت گرفته در اين طرح ضمن پوشش دهي مناسب حمل و نقل عمومي ساماندهي و بهسازي و استاندارد سازي اتوبوسها نيز در دستور کار قرار دارد.
اميد آن ميرود با سياستهاي کلاني که شهرداري در دستور کاري خود قرار داده اين مشکل سريعتر برطرف شود تا شاهد عبور اتوبوسهاي فرسوده و دودزا در خيابانهاي سطح شهر نباشيم./ل