پيتر هابلر، کوهنورد مشهور اتریشی شب گذشته با مسئولین فدراسیون کوهنوردی دیدار و گفتگو کرد.

مهدی گرمی پور در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: پیتر هابلر از کوهنوردان با سابقه و مشهور اتریشی شب گذشته با مسئولان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی دیدار و گفتگو کرد.

راهنما و سرپرست برنامه های این کوهنورد خارجی تصریح کرد: در این نشست وی در خصوص کوهنوردی و مسائل مربوط به آن و صعود های بدون اکسیژن و کوهنوردی ایران با دست اندرکاران فدراسیون کوهنوردی گفتگو کرد.

گرمی پور در ادامه گفت: پیتر هابلر به دعوت یک شرکت کوهنوردی در نقده روز 12 تیر به کشورمان وارد شد و از آنجا یکسری به تهران آمدند و در هتل لاله مستقر شدند.

وی گفت: وی در مراسم نکو داشت جشن ملی دماوند و جشن تیرگان که روز 14 تیر در منطقه دماوند برگزار شد حضور داشتند و به همراه یک تیم 10 نفره که 4 نفر از آنها از سنگاپور البته دو نفر از این افراد ا ز اعضاء تیم ملی بانوان سنگاپور بودند به دماوند صعود کردند و قول دادند که در مراسم سال بعد نیز حضور پیدا کند.

گرمی پور تأکید کرد: پیتر هابلر برای نخستین بار در تاریخ کوهنوردی موفق شدند که در سال 1978 میلادی بدون اکسیژن به اورست صعود کنند.

وی عنوان کرد: وی از جمله اعجوبه های کوهنوردی دنیاست و کارنامه موفقی در این زمینه دارد.

گرمی پور تأکید کرد: در طی این چند روزی که این کوهنورد اتریشی در ایران بود مراسمی نیز از سوی شاگردان وی در انجمن کوهنوردان ایران برگزار شد.

دوی 47 سال پیش به ایران آمده بود و نزدیک به 80 کارآموز در زمینه آموزشی کوهنوردی داشته است.

وی افزود: پیتر هابلر ظهر امروز (19 تیر) کشورمان را به مقصد اتریش ترک کرد.

گرمی پور اضافه کرد: حضور کوهنوردان خارجی و مشهور برای این ورزش کشورمان تأثیرگذار است و می توان از تجربیات آنها استفاده کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کوهنوردی ورزش انسان ساز و مفرحی است که می تواند روح ورزشکرا را جلا دهد و فرد از طبیعت لذت ببرد البته پر خطر نیز است که باید محتاط و هوشیار به آن پرداخت./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار