معاون توانمندسازی سازمان رفاه و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت:یکی از مهارت هایی که در جوامع برای جلب مشارکت مردم در سطح محلات انجام می شود،تربیت نیروی انسانی تسهیل گر اجتماعی است.

 رمضان لطفی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  افزود:اگر
برخی جوامع در بحث مشارکت های اجتماعی به نقطه اوج رسیده اند نتیجه آزمون
و خطاهایی است که ما می توانیم از آن تجربه ها به عنوان راهکارهایی برای
افزایش مشارکت های مردمی استفاده کنیم.
 
وی همچنین تصریح کرد: بحث تربیت نیروی انسانی تسهیل گر در بین مدیران
محلات و مسئولان خانه ها موضوعی است که  متاسفانه مغفول مانده است و باید
به آن توجه ویژه کرد.
 
لطفی افزود: باید به این مهم توجه داشت که مدیران محلات و همچنین مسئولان
خانه ها  باید مهارت تسهیل گری را در چند مقطع آموزش ببینند تا درنهایت
با کسب مهارت لازم در این زمینه بتوانند هدایت و رهبری گروه های خودجوش
انسانی در محلات را برعهده بگیرند.
 
معاون توانمندسازی و کارآفرینی سازمان رفاه یادآور شد: با استفاده از این
مهارت ارتباطی ،مدیران و مسئولان می توانند  افراد علاقه مند و اثر گذار
در یک محله را شناسایی وگردهم جمع کنند،نحوه  شکل گیری گروه را به آنان و
همچنین رصد مشکلات و نحوه بررسی آنها را  آموزش دهند.
 
وی همچنین از برگزاری دوره های تسهیل گری برای ۴۰۵ مدیر خانه های
کارافرینی و رفاه  خبرداد و تصریح کرد:از اسفند ۹۱ تاکنون با همکاری جهاد
دانشگاهی یک دوره ۳۲ ساعته تسهیل گری برای مدیران خانه های زیر مجموعه
سازمان رفاه برگزارشده که روند آن ادامه دارد. /ل
برچسب ها: جوامع ، مشارکت ، آزمون ، خطا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار