رمضان لطفی در
گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود:اگر
برخی جوامع در بحث مشارکت های اجتماعی به نقطه اوج رسیده اند نتیجه آزمون
و خطاهایی است که ما می توانیم از آن تجربه ها به عنوان راهکارهایی برای
افزایش مشارکت های مردمی استفاده کنیم.
وی همچنین تصریح کرد: بحث تربیت نیروی انسانی تسهیل گر در بین مدیران
محلات و مسئولان خانه ها موضوعی است که متاسفانه مغفول مانده است و باید
به آن توجه ویژه کرد.
لطفی افزود: باید به این مهم توجه داشت که مدیران محلات و همچنین مسئولان
خانه ها باید مهارت تسهیل گری را در چند مقطع آموزش ببینند تا درنهایت
با کسب مهارت لازم در این زمینه بتوانند هدایت و رهبری گروه های خودجوش
انسانی در محلات را برعهده بگیرند.
معاون توانمندسازی و کارآفرینی سازمان رفاه یادآور شد: با استفاده از این
مهارت ارتباطی ،مدیران و مسئولان می توانند افراد علاقه مند و اثر گذار
در یک محله را شناسایی وگردهم جمع کنند،نحوه شکل گیری گروه را به آنان و
همچنین رصد مشکلات و نحوه بررسی آنها را آموزش دهند.
وی همچنین از برگزاری دوره های تسهیل گری برای ۴۰۵ مدیر خانه های
کارافرینی و رفاه خبرداد و تصریح کرد:از اسفند ۹۱ تاکنون با همکاری جهاد
دانشگاهی یک دوره ۳۲ ساعته تسهیل گری برای مدیران خانه های زیر مجموعه
سازمان رفاه برگزارشده که روند آن ادامه دارد. /ل