منطقه ویژه اقتصادی ازنا در هفت کیلومتری شهر ازنا واقع شده که در سال 71 با مصوبه شورای عالی مناطق آزاد فعالیت خود را با عنوان منطقه ویژه اقتصادی سنگ و مواد معدنی لرستان در زمینی به مساحت71 هکتار آغاز کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: این منطقه در سال 86 با اخذ مجوزهای لازم به منطقه ویژه اقتصادی لرستان تغییر نام داد تا در زمینی به مساحت 273 هکتار راه اندازی شود.
حجت اله بیرانوند افزود: این منطقه داری 12 شرکت تولیدی و صنعتی است که ظرفیت جابجایی سالانه 5 میلیون تن بار و 10 هزار مسافر را دارد.
وی اظهار داشت: درحال حاضر و با توجه به فعالیت شرکت حمل و نقل بین المللی بار و کالا در استان، واحدهای صنعتی بزرگ و موثری در بخش های مواد غذایی، شیمایی، نساجی، فلزی، کانی، معدنی، داروی دامی و انسانی در منطقه ویژه اقتصادی لرستان راه اندازی شده است.
به گفته وی، این منطقه در سالی که با نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مزین شده، شرایط برای رشد و شکوفایی اقتصاد استان لرستان و کشور را فراهم خواهد کرد.
مدیرعامل شهرک های صنعتی استان لرستان نیز دراین مراسم گفت: احداث ساختمان گمرک با 600 مترمربع با امکانات و تجهیزات لازم و اجرای پروژه های موردنیاز منطقه با 20 میلیارد ریال اعتبار در سال 91 زمینه برای فعالیت رسمی این منطقه ویژه اقتصادی را فراهم کرده است./ع

برچسب ها: فعالیت ، رسمی ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.