اختلاف نظر و کشمکش در مصر حتی بین تشکل هایی که تاقبل از برکناری محمد مرسی مخالف او بودند، اکنون در چارچوب دولت انتقالی جدید این کشور نیز وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه خبری فرانس 24 درگزارشی درباره آخرین تحولات بحران سیاسی مصر اعلام کرد دادستانی مصر دستور بازداشت رهبر جنبش اخوان المسلمین را صادر کرده است. هرچند که وزیرامور خارجه مصر اعلام کرد محمد مرسی در جایی امن نگه داشته می شود و فعلا نیز تحت هیچگونه پیگرد قضایی قرار ندارد.

این شبکه خبری درباره آخرین رایزنی های سیاسی دراین کشور نیز اعلام کرد مخالفان با این روند مشکل دارند.در واقع مخالفان پیش نویس قانون اساسی پیشنهادی رئیس جمهور موقت مصر را با ملاحظات زیادی پذیرفته اند. بدین ترتیب محمد البرادعی یکی از رهبران ائتلاف لیبرال مصر به عنوان معاون نخست وزیر دولت انتقالی جدید تعیین شده است که در واقع با این کار سلفی های حزب النور مصر اندکی آرام شدند. زیرا سلفی های حزب النور با نخست وزیر شدن محمد البرادعی به طور کلی مخالف بودند.

اوضاع و احوال کنونی مصر و خط مشیی که تشکل های سیاسی لیبرال مصر در پیش گرفته اند نشان می دهد آنها برای آنکه فعلا اوضاع کشور به پیش رود دست از انتقاد برداشته اند. با این حال لیبرال ها به اینکه در تدوین پیش نویس قانون اساسی مورد مشورت قرار نگرفته اند معترضند. لیبرال ها به برخی بند های این پیش نویس از جمله اعلام حالت اضطراری برای سه ماه درکشور اعتراض دارند. برخی دیگر از انقلابیون مصر نیز به این معترض هستند بسیاری از اختیارات در دست رئیس جمهور موقت جمع شده است.رئیس جمهوری که ارتش آن را منصوب کرده است و این امر ممکن است در نهایت زمینه ساز شکل گیری دیکتاتوری جدید در کشور شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار