رئیس سابق صندوق بین المللی پول در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان که بخش هایی از آن پخش شد درباره بازداشتش گفت:بازداشت فرد زمانی که هنوز اتهامش ثابت نشده است، غیرمنصفانه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، دومینیک استراوس کان درباره بازداشتش گفت:من فکر می کنم فاجعه بار بود.در جامعه اروپایی و آمریکایی تا زمانی که افراد محکوم نشوند، بیگناه محسوب می شوند.چه اتفاقی می افتد اگر به همه نشان دهید یک فرد مجرم است در حالی که هیچ کس نمی داند این اتهام درست است یا خیر.در حالی که باید این اتهام بعدا ثابت شود.این کار غیرمنصفانه است.

استراوس کان افزود :من خشمگین بودم زیرا در آن زمان نمی دانستم علت این کار چیست.من فقط می دانستم اتفاقی در حال وقوع است ونمی توانم بر آن کنترل داشته باشم.

استراوس کان گفت: بحران در رهبری اروپا وجود دارد. ارتش شیر با فرماندهی گوسفند همواره در برابر ارتش گوسفند به رهبری شیر شکست می خورد.این دقیقا همان چیزی است که ما در آن بسر می بریم.برخی از رهبران در اروپا کاملا به روز شدند و می دانند چه کار باید بکنند اما نظام اروپا به صورتی ساخته شده است که نمی شود تصمیم سخت گرفت.

استراوس کان گفت: نظام بانکی در اروپا بسیار بیمار است.این چیزی است مردم می گویند واین نظام قبل از بازگشت به رشد نیاز به اصلاح واقعی دارد. ناتوانی رهبران برای تصمیم گیری بخش کوچکی از مشکل است. اگر مشکل بانکی حل نشود، رشد صورت نخواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار