"مايکل روبين" تحليلگر نئومحافظه کار آمريکايي در مقاله اي با اذعان به درهم شکستن تحريم هاي ضد ايراني وضع شده دولت آمريکا عليه کشورمان به تمايل دولت آلمان براي گسترش روابط با کشورمان در حوزه انرژي و اقتصاد اذعان مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه کامنتري مگزين ؛ نويسنده با اذعان به نياز دولت آلمان به ايران و تلاش این دولت براي دور زدن تحريم هاي وضع شده ضد ايراني مي نويسد "دولت آلمان در ميان دولتهاي اروپايي بيشترين نياز اقتصادي و تجاري به ايران را دارد. عليرغم آنکه دولت آمريکا تحريم هايي را عليه ايران وضع کرده است اما شرکت هاي آلماني کماکان به همکاري هاي اقتصادي و تجاري خود با ايران ادامه مي دهند.

شرکت هاي فعال آلماني در حوزه انرژي در بخش نفتي ايران سرمايه گذاري هاي عظيمي را انجام داده اند. "پيتر آلتماير" وزير محيط زيست دولت آلمان و "فيليپ روسلر" وزير اقتصاد آلمان در نشستي که در تاريخ 10 ژوئيه (19 تير) تحت عنوان "امنتي انرژي – چگونه نياز جهاني به امنيت انرژي را برآورده سازيم" شرکت کرده اند. در ميان سخنرانان اين مراسم "رستم قاسمي" وزير نفت جمهوري اسلامي ايران نيز حضور داشت وي در اين کنفرانس اظهار داشت که سطوح بالاي تصميم گيري ميان توسعه سياسي در کشورهاي جهان باید افزايش يابد. قاسمي همچنين اظهار داشت که مسیرهاي تامين انرژي جهاني بايد از نظر "ژئواستراتژيک" تغيير يابند. وي در اين باره خاطر نشان کرد که تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه صنعت نفت ايران مانعي در اين مسير است." 

روبين در ادامه با اذعان به شکست دولت آمريکا در اعمال تحريم هاي ضد ايراني عليه کشورمان مي افزايد "به نظر مي رسد که اعتبار تحريم هاي دولت آمریکا عليه ایران نزد شرکاي اروپايي آمريکا در هم شکسته است." 
برچسب ها: ایران ، آمریکا ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار