غلامرضا کریمی گفت: اگر سه مشت زن ما را در نیمه نهایی مسابقات قهرمانی بوکس آسیا به قزاق ها نمی خوردند قطعاً ما فینالیست می شدیم و کسب طلا و نقره دور از انتظار نبود.

غلامرضا کریمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در بیست و پنجمین دوره از مسابقات قهرمانی بوکس آسیا ، 27 تیم از سراسر آسیا شرکت کرده بودند و تیم ما با 3 برنز به رتبه نهم در این رقابتها دست پیدا کرد.

وی افزود: سطح این رقابتها بسیار بالا بود و در این مسابقات تیمی همچون قزاقستان 8 بوکسور فینالیست داشت و به 7 مدال طلا دست پیدا کرد.

کریمی ادامه داد: متأسفانه ما از لحاظ قرعه کشی بسیار بد آوردیم و به خصوص در نیمه نهایی هر سه بوکسور ما با مشت زنان قزاقی مبارزه داشتند. به جرات می گویم اگر حریفان ما در نیمه نهایی قزاق بودند هر سه بوکسور ما به فینال راه پیدا می کردند و کسب مدال طلا و نقره دور از دسترس نبود.

**مظاهری قبلاً همین بوکسور اردنی را برده بود

کریمی در خصوص مبارزه مظاهری با مشت زن اردنی عنوان کرد: متأسفانه در مبارزه مظاهری با بوکسور اردنی جو سالن به گونه ای بود که حتی ما را هم وحشت زده کرد چه برسد به خود مظاهری که بر روی رینگ مبارزه می کرد.

وی افزود: فضا به صورتی بود که ما حتی نتوانستیم مظاهری را در رختکن گرم کنیم. بوکسور اردنی یکی از مشت زنان سرشناس کشورش بود که هواداران زیادی در سالن داشت.
کریمی تصریح کرد: سالن در حین مبارزه مظاهری و این بوکسور به قدری شلوغ بود که هیچ صدایی جز فریاد این تماشاگران شنیده نمی شد و فضا بسیار رعب آور بود.

وی تاکید داشت : مشت زن ما هیچ چیز کمتر از بوکسور اردنی نداشت . مظاهری حتی یکسال قبل همین مشت زن را با نتیجه 24 بر 8 شکست داده بود و قطعاً این جو سالن بود که در نتیجه گیری این دور اثر گذاشت و هر کس غیر از این مشت زن اردنی با این جو سالن حریفش می شد بدون شک مظاهری برنده مسابقه می شد.

**نفوذ بالای قزاق ها در آسیا نتیجه رابه نفعشان سوق داد

کریمی در خصوص داوری مسابقات قهرمانی بوکس آسیا عنوان کرد: نمی توانم از داوری ها ناراضی باشم چرا که داوری ها خوب بود و حق بوکسوران بر روی رینگ به خوبی داده می شد ولی شاید بتوان جو ناامن و متشنج سالن را یکی از نقاط ضعف میزبانی اردنی ها در این دوره دانست.

وی ادامه داد: البته در برخی موارد نفوذ در آسیا می تواند در نتیجه اثر گذار باشد. به عنوان مثال هر سه مشت زن ما در نیمه نهایی با بوکسوران قزاق مبارزه کردند و این مبارزه ها به قدری نزدیک به هم بود که می شد نتیجه را به نفع بوکسوران ایرانی نیز اعلام کرد ولی چون نفوذ مشت زنان قزاق در آسیا بیشتر بود بدون شک این قضیه می تواند بر روی نتیجه مبارزه اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: احسان روزبهانی نیز در نیمه نهایی به همان حریف قزاقی خورد که در المپیک نیز حضور داشت و بسیار قدرتمند بود و از سد این قزاق ها گذشتن کار بسیار سختی است.
نبود اردوی تدارکاتی یکی از علل ضعف ما بود.

سر مربی تیم ملی در خصوص علل ضعف ما در این دوره از رقابتها عنوان کرد: این 9 مشت زن بهترین بوکسوران ما در کشور هستند. حتی اگر چندین دور دیگر نیز مسابقات انتخابی برگزار کنیم باز هم همین بوکسوران ترکیب تیم ملی را تشکیل می دهند.

وی افزود: یکی از علل ضعف 9 بوکسور ما در این مسابقات این بود که ما از رقابت های المپیک به بعد حدود 9 تا 10 ماه در هیچ مسابقه و تمرین و اردویی شرکت نکردیم تا اینکه مسابقات انتخابی در شهر زنجان برگزار شد.

وی ادامه داد: ما تنها حدود 25 روز تمرین کردیم که به بخش های بدنسازی- تکنیکی و تاکتیکی تقسیم می شد و این زمان بسیار کم بود. دیگر تیم های آسیایی اردوهای مشترک و بازی های تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشته بودند. به عنوان مثال تیم عراق به صورت مستقیم از اردوی مشترک با کوبا به این مسابقات آمد.

وی تأکید داشت: اگر چه نداشتن اردوی تدارکاتی توجیه خوبی برای نتیجه نگرفتن ما نیست اما باید قبول کنیم که اگر ما هم اردوهای برون مرزی را تجربه کرده بودیم به مراتب بهتر از الآن نتیجه می گرفتیم.

وی ادامه داد: ما با کمترین امکانات اردوی داخلی را پشت سر گذاشتیم و با این بودجه کم فدراسیون آنها تمام تلاششان را کردند اما بازهم با مشکلاتی از جمله سالن غذاخوری- خوابگاه- استخر و ... مواجه بودیم.
برای مسابقات جهانی باید  به اردوی برون مرزی رفت.

کریمی در خصوص مسابقات برون مرزی بعدی اظهار کرد: فعلاً تا یک هفته به مشت زنان استراحت داده ایم و بعد از آن باید از همین حالا برای مسابقات جهانی 20 مهرماه برنامه ریزی کنیم و بدون شک حتماً باید به اردوی تدارکاتی برویم تا بوکسوران ما آماده شوند.

وی ادامه داد: حتماً برای نتیجه گرفتن در مسابقات جهانی باید آبدیده شد و تجربه حضور در چند تورنمنت تدارکاتی را داشت. کلاس های مربیگری به ستاره، مدرسان بسیار بزرگی داشت

سر مربی تیم ملی بوکس بزرگسالان در خصوص کلاس های مربیگری درجه یک آسیا عنوان داشت: از روز اول من به همراه 4 مربی ایرانی دیگر در کلاس های مربیگری سه ستاره آسیا حضور پیدا کردیم و 2 تا 3 مربی بزرگ از آسیا در این کلاس ها تدریس می کردند و طی چند امتحانی که از ما گرفته شد همه موفق شدیم در این آزمون ها قبول شویم و مدرکمان تا 2 هفته دیگر به دستمان می رسد./آق
برچسب ها: بوکس ، کریمی ، قزاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار