مسجد حضرت فاطمه (س) در کویت شباهت زیادی به بنای تاج محل هند دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران؛مسجد حضرت فاطمه (س) که متعلق به شیعیان کویت است، در نوع خود بی نظیر می‎باشد و شباهت زیادی به بنای "تاج المحل" هند -یکی از بناهای زیبای دنیا- دارد بگونه‏ای که گفته می‎شود، بنای تاج المحل به کویت منتقل شده است.


 
این مسجد زیبا و باشکوه در منطقه "عبدالله المبارك" واقع در پایتخت  کویت قرار دارد.
فاطمه بنت محمد (۶۰۵م. در مکّه - ۶۳۲م. در مدینه)دختر محمد و خدیجه، همسر علی بن ابی‌طالب و مادر حسن و حسین سه امام نخست شیعه و یکی از پنج عضوآل عبا است.او از شخصیت‌های بسیار محترم برای تمامی مسلمانان (به‌ویژه شیعیان)است، در مورد روز دقیق تولد و مرگ او توافق چندانی نیست.






برخلاف منابع مذهبی بسیاری که در مورد فاطمه وجود دارد، گزارش‌های خالص تاریخی زیادی در مورد زندگی او وجود ندارد. اطلاعات خالص تاریخی در مورد فاطمه بسیار اندک می‌باشند و بیشتر گزارش‌ها تنها برگ‌هایی نامهم از زندگی وی را پوشش می‌دهد.منابع اهل سنت بر روی شخصیت فاطمه٬ به عنوان بانوی پرهیزکار با ایمان تأکید می‌کنند. این منابع به‌خصوص در مورد فاطمه به عنوان دختر پیامبر مسلمانان، زندگی زاهدانه او، و شخصیت او به عنوان الگوی تقوا تأکید دارند. وی یکی از چهارده معصوم در نزد شیعیان دوازده‌امامی است. /ص

گزارش از عطيه آقابابايي

 

برچسب ها: مسجد ، فاطمه ، تاج محل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار