«علیرغم وعده‌های داده شده از سوی وزیر نفت، متاسفانه تاكنون فازهایی از پارس جنوبی (زمان برخی از این فازها به دولت هشتم برمی‌گردد) به بهره برداری نرسیده‌اند و همچنان قطر در حال برداشت از سهم ایران است.»

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛یك كارشناس اقتصادی گفت: هر یک روز تاخیر سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی و بهره برداری از آن میلیاردها دلار به ضرر کشور است که همسایگان از این تاخیر برای برداشت نهایت استفاده را می برند.
 
هادی حق‌شناس، نماینده دوره هفتم مجلس پیش‌رفت ایران در بهره‌برداری از فازهای نیمه تمام پارس جنوبی را لاک‌پشت‌وار توصیف كرد و افزود: دو مشكل است كه بر حركت لاك‌پشتی دامن می‌زند، از جمله یکی از آن‌ها بلاشک مسئله تحریم است که تاثیر خود را بر روی همه پروژه‌ها به خصوص پارس جنوبی که از اهمیت ویژه‌ای هم در تولید کشور برخوردار است، گذاشته است.
 
این مدرس دانشگاه در ادامه داد:  این در حالی است كه هر یک روز تاخیر سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار به کشور ضرر می‌زند و باعث پیشی گرفتن كشور قطر از ما می‌شود.
 
حق‌شناس دومین مسئله‌ را سوء مدیریت دانست و گفت: این سوء مدیریت باعث خروج میلیاردها دلار از صنایع پتروشیمی و هزینه آنها در بخش‌های دیگر شده است  و میلیاردها دلار حق مردم را به جیب بیگانگان سرازیر كرد.
 
وی با اشاره به تعهد دولت در سال 86 مبنی بر اتمام فازهای پارس جنوبی در 35 ماه اظهار داشت: علیرغم وعده‌های داده شده از سوی وزیر نفت، متاسفانه تاكنون فازهایی از پارس جنوبی (زمان برخی از این فازها به دولت هشتم برمی‌گردد) به بهره برداری نرسیده‌اند و همچنان قطر در حال برداشت از سهم ایران است.
 
نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، دولت آینده را دولتی مدبر دانست و افزود: تصوری که از دولت یازدهم با این نام می‌توان داشت، برگرداندن سریع ثروت ملت به صاحبان اصلی آن است، كه با اختصاص دادن سرمایه‌ به پتروشیمی در راس ‌امور و بهره‌برداری هر چه سریعتر از فازهای باقی مانده پارس جنوبی محقق خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پارس ، مدیریت ، فاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار