رييس فدراسيون ششميربازي جمهوري اسلامي ايران گفت: واردات خودرو پورشه به كشور از واردات تجهيزات رشته ورزشي شمشير بازي آسان تر است.

دكتر فضل اله باقرزاده در مجمع هيات شمشيربازي استان چهارمحال و بختياري در اداره كل ورزش و جوانان افزود: در حالي كه خودرو پورشه به راحتي وارد كشور مي شود، واردات تجهيزات شمشيربازي در كشور به سختي صورت مي گيرد.
به گفته وي، تجهيزات رشته ورزشي شمشيربازي در كشور گران قيمت است و تنها خريد يك تيغه براي يك شمشيرباز در كشور ۱۰۰ دلار قيمت دارد و اين براي شمشيربازان هزينه بر است.
وي گفت: آنچه در فوتبال هزينه مي شود به اندازه اعتبارات  ۵۰فدراسيون كشور است و در صورت اختصاص بودجه لازم مي تواند تجهيزات رشته شمشيربازي در بين استانها توزيع شود.
باقرزاده افزود: رشته شمشيربازي داراي قابليت هاي زيادي است كه مي تواند در صورت توجه مسئولان، قابليت كسب مدال در المپيك را دارد.
رييس فدراسيون شمشيربازي، مهم ترين مشكل در اين رشته ورزشي را وارداتي بودن تجهيزات به خصوص اسلحه مورد نياز براي اين رشته ورزشي دانست.
وي افزود: استان ها براي رشد اين رشته ورزشي بايد با آموزش و پرورش همكاري كنند و دانش آموزان مستعد فعاليت در اين رشته ورزشي را از بين دانش آموزان برگزينند.
باقرزاده در اين نشست، قول مساعد داد فدراسيون شمشيربازي در امر آموزش مربي و داور و تجهيز سالن اين رشته در استان چهارمحال و بختياري كمك كند.
در اين نشست، سعيد بخت به عنوان رييس جديد هيات شمشيربازي چهارمحال و بختياري معرفي شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.