قالیچه های ایرانی به علت داشتن طرح و نقش فراوان و متنوع برای شناخت محیط و رنگ ها در کودکان از 2 ماهگی نقش چشمگیری دارد.

فربد فدایی در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران افزود: نوزادان قبل از تولد نور را به صورت رنگ صورتی در بطن مادر مشاهده می کنند و بنابراین امکان اینکه علاقه کودکان به این رنگ پس از تولد نسبت به سایر رنگ های محیط به همین علت باشد زیاد است.

وی با اشاره به اینکه محرک های محیطی بیشتر به افزايش قدرت درک کودکان و رشد ذهنی آنها كمك مي كند تاکید کرد: کودکان از همان دوران جنینی و قبل از تولد داراری درک هستند و از سوی دیگر هر چه محیط زندگی نوزادان و کودکان از محرک های قوی تر برخوردار شود علاوه بر ذهن و حواس او نیز رشد بیشتری می یابد.

این روان پزشک گفت: نوزادان و کودکان روی قالی های پر نقش و نگار ایرانی از نظر بینایی توانمندی های بیشتری پیدا می کنند زیرا این قالی ها داراری تنوع رنگی خیلی زیاد و مشخص هستند که قدرت تشخیص کودک را تقویت کرده و حتی گاهی ان را به عنوان یک سرگرمی جالب  و عجیب می داند که می خواهد کشفش کند.

وی با بیان اینکه نباید اتاق کودکان تک رنگ و یا عاری از تنوع رنگی شود تصریح کرد: بیشتر والدین فکر می کنند که اگر اتاق نوزادان و کودکان باید از یک رنگ تشکیل شود و تمام وسایل اتاقشان را هم با رنگ تطبیق داده و در حالیکه این موضوع باعث ضعیف شدن قوای دید و تشخیص نوزاد می شود.

فدایی در پایان خاطرنشان کرد: تا جای ممکن وسایل اتاق نوزادان را از رنگ های مختلف و شاد تشکیل دهند و  به کودکان آزادانه اجازه دهید که با همه این رنگ ها بازی کند و آشنا شود و استفاده و از رنگ های ساده و تک رنگ و نقوش خیلی ساده در اتاق محیط نوزادان و کودکان اجتناب کنید./ع2

برچسب ها: قالیچه ، رنگ ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار