رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: به محض واگذاری ساختمان ، نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان شروع به کار می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمدمهدی زاهدی امروز در نشستی خبری که با حضور اصحاب رسانه در سرای روزنامه نگاران استان کرمان برگزار شد ، با اشاره به مزیت های ایجاد نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان افزود: توسعه ی صادرات محصولات کشاورزی ، صنایع و معادن با ایجاد بازارهای جدید در سایر کشورها ، سهولت گرفتن ویزا برای افراد و غیره تنها بخشی از مزایای تأسیس این نمایندگی در کرمان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شکل گیری مجمع نمایندگان در استان کرمان گفت: محور اصلی برنامه ها در این مجمع، توسعه و پیشرفت استان بوده که در آنها سعی شده به زیرساخت ها و برنامه های اساسی زیربنایی توجه شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان کرمان بالاترین و مهمترین معادن مس و سنگ آهن کشور و خاورمیانه را داراست ، تصریح کرد: این استان همچنین حجم بزرگی از باغات و مرکبات را در خود جای داده است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان از نظر دانشگاهی در زمینه تعلیم نیرو و منابع انسانی ماهر جزو استانهای پیشتاز کشور است، خاطرنشان کرد: هیچ شهرستانی را در استان کرمان سراغ نداریم که حداقل 2 یا 3 واحد دانشگاهی در آن نباشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در ادامه افزود: در دولت نهم ستاد توسعه جنوب استان تشکیل شد و زیر نظر معاون اول رئیس جمهور شکل گرفت که این سبب شد ظرف مدت 5 ، 6 سال ، وضعیت ناهنجار جنوب استان بهبود یابد.

زاهدی با اشاره به تشکیل ستاد توسعه ی راهبردی استان کرمان ، اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری های نوین در بخش کشاورزی ، تسریع در طرح سندار کردن اراضی کشاورزی در روستاهای استان ، تخصیص اعتبار لازم برای بیمارستان 100تختخوابی بانوان و تعدادی از بیمارستان های جنوب استان را از مهمترین مصوبات نخستین جلسه ستاد راهبردی عنوان کرد.

طرح انتقال آب شرب از بهشت آباد به کرمان بزودی انجام می شود.

وی با اشاره به دیگر مصوبه ی این ستاد مبنی بر تدوین برنامه جامع آب در سه بخش شرب ، کشاورزی و صنعت تصریح کرد: در بخش تأمین آب شرب ، طرح انتقال آب از بهشت آباد به کرمان مطرح شد که در این راستا کارهای بزرگی انجام شده و قرار است به زودی از طریق استان یزد انجام شود.

زاهدی گفت: برای تأمین آب در بخش های کشاورزی و صنعت به ترتیب طرح های انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس دنبال شد.

رطب و خرمای کرمان به چین صادر می شود.
وی توسعه صادرات محصولات کشاورزی را از دیگر موارد مهمی برشمرد که مجمع نمایندگان با جدیت آن را دنبال کرده است.

زاهدی خاطرنشان کرد: ثمره ی مدتها تلاش و پیگیری مجمع نمایندگان فراهم آوردن بستر صادرات رطب و خرمای استان کرمان به چین بوده است.

محصولات کشاورزی جنوب کرمان به عمان صادر می شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هم اکنون زمینه ی صادرات برخی از محصولات کشاورزی جنوب کرمان به عمان فراهم شده که اگرچه حجمش کم است اما به تدریج این میزان افزایش می یابد.
زاهدی رفع مشکلات اعزام زائران استان به عتبات عالیات با أخذ مجوز پروازهای مستقل از کشور به عراق، تشکیل جلسه با مدیران عامل تمامی بانک های کشور برای جلب سرمایه گذاری از جمله در صنعت فولاد استان و لغو مصوبه ممنوعیت صادرات پسته در 24 ساعت را از دیگر اقدامات قابل ذکر مجمع نمایندگان استان برشمرد.

قطارهای مسافربری کرمان از نظر کمی و کیفی افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه در شبکه ریلی استان هم اقدامات خوبی انجام شد ، تصریح کرد: افزایش کمی و کیفی قطارهای مسافربری کرمان ـ مشهد و کرمان ـ تهران ، اصلاح و بهسازی شبکه ریلی که به کرمان منتهی می شود و تعویض ریل 70 کیلومتر از مسیر ریلی فرسوده کرمان از جمله ی این اقدامات بود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی راه اندازی سالن ورزشی ـ درمانی جانبازان قطع نخاع استان را از دیگر اقدامات یک ساله ی مجمع نمایندگان عنوان کرد و افزود: تاکنون سه میلیارد تومان تجهیزات برای آن فراهم شده که این تجهیزات بعضاً در کشور بی نظیر است.

لوله کشی فاضلاب کرمان تا پایان سال 93 انجام می شود

وی در مورد بحث لوله کشی فاضلاب شهری کرمان نیزگفت: تا پایان سال 93 لوله کشی فاضلاب شهر کرمان انجام می شود.

زاهدی افزود: این کار در استان کرمان ممکن است ظرف مدت 4 سال و یا بیشتر انجام شود./س

گزارش نشست خبری از : مریم بهادری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.