ورود سرمايه‌هاي خارجي به کشور با شناسايي بازارهاي هدف کمک شاياني به توسعه‌ي اقتصادي کشور مي‌کند.

محمد حسين فاتحي کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: بهترين راهکار براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي تسهيل در قوانين و مقررات کشور است.
وي اظهار داشت: يکي از مسائل مهم سرمايه‌گذاري خارجي بحث اعتماد سازي است.
کارشناس تصريح کرد: توسعه اقتصادي بين‌الملل يکي از ارکان اصلي در جذب سرمايه گذاري خارجي است بنابراين شناسائي بازارهاي هدف به دنبال توسعه اين موضوع مي‌تواند به جذب سرمايه‌گذاري کمک شاياني کند.
وي در ادامه گفت: يکي از کارهايي که در گذشته صورت ميگرفت موضوع رايزن‌هاي اقتصادي بوده که در واقع سفارتخانه‌ها مي‌توانستند نقش فعالي در اين زمينه داشته باشند.
وي خاطر نشان کرد: امروزه بايد از رايزن‌هاي بخش اقتصادي دولتي استفاده شود البته با توجه به اصل 44 قانون اساسي از رايزن‌هاي بخش خصوصي هم مي‌توان استفاده کرد يعني، به اشخاص مجو داده شود تا در سفارتخانه‌هاي ايران و در دفاتر نمايندگي‌ها به عنوان نماينده‌ي رايزني اقتصادي در خارج از کشور حضور فعاب داشته باشند.
فاتحي عنوان کرد: در دنياي الکترونيک و معاملات الکترونيکي برخي از کشورها موضوع اقتصاد و معاملات اقتصادي در حال تغيير است که باعث ايجاد فضايي براي مبادله‌ي اقتصادي بيشتر افراد با يکديگر مي‌شود.
فاتحي اظهار داشت: دولت مي‌تواند در کمک به توسعه سرمايه‌گذاري خارجي با سايت‌هاي که در عموم مردم ارائه مي‌دهد آنها را با سرمايه‌گذاري خارجي آشنا و يک سري تبليغات در کشور ايجاد کند.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار