امام جمعه شهرستان گرمی گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ گسترده مفاهیم دینی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت الاسلام یدالله صفری امروز در همایش مبلغان و مبلغات گرمیبر لزوم بهره مندی از فرصت تبلیغی ایام ماه مبارک رمضان در توسعه فرهنگ و معارف اسلامی تاکید کرد.

وی با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان گفت: مسوولیت روحانیان در ماه مبارک رمضان مضاعف و سنگین تر از سایر اقشار جامعه می باشد چرا که علاوه بر برنامه های شخصی برای تزکیه نفس برای تزکیه جامعه نیز وظیفه ای سنگین به دوش می کشند.

صفری با بیان نقش فرهنگی و تربیتی منابر و مجالس دینی بر شناسایی مشکلات و چالش های جامعه و تیین راهکارهای لازم در این مجالس تاکید کرد و افزود: اعتیاد به مواد مخدر یکی از چالش ها و بحران های روز و عامل ایجاد ناامنی های اخلاقی و اجتماعی است.

وی اظهار کرد: در کنار اقدامات پیشگیرانه نهادهای امنیتی و نظامی شبکه تبلیغی روحانیان نیز باید با فرهنگ سازی و تربیت فکری و دینی جامعه در پیشگیری از این بلای خانمانسوز بیش از پیش به ادای وظیفه بپردازد.

حجت الاسلام صفری حضور فعال روحانیون در مساجد را بسیار مهم دانست و افزود: توسعه برنامه های فرهنگی مساجد در گرو حضور فعال و محوریت روحانیون در مساجد می باشد که در ساماندهی هیات امنای مساجد این موضوع مورد نظر قرار خواهد گرفت.
امام جمعه گرمی با قدردانی از همکاری روحانیان در تبلیغ و احیای فریضه زکات گفت:
استقبال مردم در عمل به فریضه زکات و کسب رتبه اول شهرستان گرمی در پرداخت زکات از ثمرات تبلیغی روحانیان است/س.

برچسب ها: گرمی ، ماه ، مبارک ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.