"يوسف فرناندز" رئيس فدراسيون مسلمانان اسپانيا، در يادداشتي عنوان کرد؛ حزب‌الله لبنان با دسيسه‌ها و نقشه‌هاي غرب در خاورميانه مقابله مي‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پرس‌تي‌وي"؛ "يوسف فرناندز" که مدیر بخش اسپانيايي زبان شبکه المنار نيز است، در اين يادداشت مي‌نويسد؛ انگليس نتوانست اتحاديه اروپا را متقاعد سازد که نام شاخه نظامي حزب‌الله لبنان را در فهرست "سازمان‌هاي تروريستي" خود قرار دهد. با وجود تمام فشارهاي اسرائيل و آمريکا در ماه‌هاي اخير، ديپلمات‌هاي اروپايي از تصويب و تائيد چنین طرحی خودداري کرده‌اند.
بهانه لندن براي توسل به اتحاديه اروپا، اطلاعيه‌اي بود که دولت دست‌راستي بلغارستان متحد بي‌چون و چراي واشنگتن و تل‌آويو در ماه فوريه منتشر کرد، با این ادعا که دو نفر از افراد مسئول در بمب‌گذاري فرودگاه بورگاس در جولاي سال 2012 که طي آن 5 گردشگر اسرائيلي کشته شدند، متعلق به "شاخه نظامي حزب‌الله لبنان" هستند.
سوسياليست‌هاي بلغارستان که در آن مقطع اپوزيسيون محسوب مي‌شدند، مسئولان اجرايي کشور را متهم کردند که تلاش دارند حزب‌الله را بدون هيچ‌گونه مدرکي گرفتار کنند.
مدت کوتاهي پس از اين ماجرا، دولت فاسد بلغارستان در اثر ناآرامي‌هاي مردمي سرنگون شد و دولت جديد سوسياليست بلغارستان روز 5 ژوئن ادعا کرد؛ "نشانه" بسيار ضعيفي وجود دارد که ممکن است حزب‌الله عامل اين حملات باشد، ولي اين نشانه ضعيف هم توجيه‌‌کننده اقدام اتحاديه اروپا براي گنجاندن نام حزب‌الله در ليست سازمان‌هاي تروريستي نمي‌تواند باشد.
 چندين کارشناس عنوان کرده‌اند؛ شواهدي وجود دارد که اين بمب‌گذاري در اصل عمليات پرچم دروغين سرويس اطلاعاتي اسرائيل جهت منزوي‌کردن حزب‌الله و فشارآوردن به اتحاديه اروپا براي قراردادن نام حزب‌الله در ليست سياه است.
علاوه‌ بر اين، ادعاهاي انگليس کاملا رياکارانه است، زيرا لندن خود خواستار تسليح گروه‌هاي تروريستي در سوريه شده که بعضي از آنها با القاعده در ارتباطند و مرتکب جنايات وحشيانه فراواني شده‌اند. اين موضع انگليس که از سوي ديويد کامرون و ويليام هيگ، مورد حمايت قرار گرفته، اخيرا توسط برخي مقامات ارشد انگليس از جمله شهردار لندن محکوم شده است.
آلمان و فرانسه که قبلا پيشنهاد انگليس را رد کرده بودند، موضع خود را تغيير دادند. لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه در نشست اخير گروه موسوم به "دوستان سوريه" در امان تائيد کرد که پاريس هم از انگليس حمايت مي‌کند که اصلا جاي تعجب ندارد، زيرا يهوديان صهيونيست که سياست خارجه دولت نيکولاس سارکوزي و فرانسوا اولاند را کنترل و اداره مي‌کرده‌اند، سياست‌هاي خصمانه خود عليه ايران، سوريه و ديگر کشورهاي مسلمان را با همکاري رژيم‌هاي حامي تروريسم، قطر و عربستان تشديد کرده‌اند.
در سال‌هاي اخير، انگليس و فرانسه سعي کرده‌اند براي در‌دست‌گرفتن کنترل مستعمره‌هاي سابق خود و استقرار دولت دست‌نشانده، سياست‌هاي نواستعماري را در پيش بگيرند.

مخالفت با طرح‌هاي انگليس

برخي از دولت‌ها فکر مي‌کنند که اين اقدام بي‌ثباتي در منطقه را افزايش مي‌دهد. "اما بونينو" وزير خارجه ايتاليا گفته است؛ گنجاندن نام حزب‌الله در ليست سياه، تبعات بدي روي ثبات شکننده لبنان دارد.
ضمن آنکه اين اقدام قطعا روابط اتحاديه اروپا با لبنان را پيچيده مي‌سازد، به ظرفيت شرکت‌هاي اروپايي براي فعاليت در لبنان به طور جدي لطمه وارد مي‌آيد.
به گفته نيدال حمد ستون‌نويس سايت عربي شبکه المنار، اظهارات فابيوس خشم افسران عالي‌رتبه ارتش فرانسه را برانگيخته و آنها نسبت به عواقب چنين تصميمي هشدار داده‌اند.
رسانه‌هاي اسرائيلي نيز تلاشي را عليه کشورهايي مانند ايرلند، سوئد، فنلاند، لهستان و اتريش به راه انداخته‌اند و آنها را در شکست طرح انگليس مقصر دانسته‌اند. تاکنون همه اين کشورها موضعي مستقل در قبال حزب‌الله داشته‌اند و در برابر فشارهاي اسرائيل و آمريکا سرخم نکرده‌اند.
قراردادن نام حزب‌الله در ليست سياه، حضور نيروهاي حافظ صلح سازمان‌ملل در لبنان که در آن چندين کشور عضو اتحاديه اروپا مشارکت دارند، را زير سوال مي برد.
پس از آنکه اتحاديه اروپا تحريم سلاح عليه تروريست‌هاي سوري را لغو کرد، اتريش اعلام کرد؛ 300 نيروي خود را از جمع نيروهاي حافظ‌ صلح سازمان‌ملل مستقر در بلندي‌هاي جولان سوريه، خارج مي‌کند.
کاملا روشن است که علت طرح انگليس و فرانسه، نقش حمايتي حزب‌الله در جنگ سوريه است، نه اتهامات تروريستي.

محافظت منطقه در برابر دسيسه‌هاي آمريکايي_ اسرائيلي

حمايت حزب‌الله از کشور همسايه در قالب يک چارچوب راهبردي مربوط به تهاجم آمريکا، اسرائيل، انگليس، فرانسه، ترکيه، اردن، عربستان و قطر عليه کشورهاي سوريه، لبنان و عراق صورت مي‌گيرد.
ابزار اصلي در اين تهاجم، گروه‌هاي وهابيون تکفيري هستند که براي نابودي هنجارهاي ملي و اجتماعي در اين سه کشور تلاش مي‌کنند.
اين گروه‌هاي بين‌المللي با توسل به ايدئولوژي افراطي و وحشيانه اقليت‌هاي مذهبي مانند مسيحيان، علويان و شيعيان را از بين مي‌برند. بسياري از کشيشان و علماي سني و شيعه سربريده شده‌اند، يا توسط گروه‌هاي تروريستي تحت حمايت غرب به طور وحشيانه کشته شده‌اند.
ادعاهاي غرب در مورد وجود گروه‌هاي معتدل در سوريه دروغ است. ارتش به اصطلاح آزاد سوريه چتري است براي صدها گروهي است که با القاعده و جبهه النصره در تعامل و همکاري هستند.
اعضاي اين ارتش به تروريست‌هاي افراطي و متعصب تبديل شده‌اند، تحولات اخير در اين گروه، نشان مي‌دهد که رفتار اين گروه هيچ تفاوتي با اعضاي جبهه النصره ندارد. بعضي از اعضاي ارتش آزاد سوريه، مجرماني هستند که از زندان‌هاي عربستان آزاد شده‌اند تا به جنگ سوريه بروند.
از زمان شروع درگيري‌هاي سوريه، حملات موشکي و خمپاره‌اي فراواني به خاک لبنان صورت گرفته است که ارتش آزاد سوريه، مسئوليت دو مورد از آن را برعهده گرفته است.
بسياري از اين حملات ارتش لبنان يا روستاهاي شيعه‌نشين را هدف قرار داده است. حزب‌الله و ساکنان نوار مرزي تحرکاتي را براي واکنش به اين حملات انجام داده‌اند.
يکي از اعضاي حزب‌الله در اين خصوص، گفت: "ما تعداد افراد خود در مرز و تعداد گشت‌زني را در طول مرز و در داخل خاک لبنان افزايش داده‌ايم تا از نفوذ گروه‌هاي مسلح به خاک خود جلوگيري کنيم، اما کنترل خاک لبنان کافي نيست، زيرا اين گروه‌ها از مناطقي که در خاک سوريه در اختيار دارند، به لبنان حمله مي‌کنند.
سید حسن نصرالله، جزئيات اين نقشه شيطاني را که به دنبال تضعيف مقاومت لبنان است فاش کرد، اما هدف نهايي تجزيه کشورهاي عربي، براساس معيارهاي قومي و نژادي است. اگر اين نقشه با موفقيت اجرا شود، منافع اسرائیل بیش از دیگران تامین می شود .
يک کارشناس لبناني گفته است؛ حزب‌الله با حمايت از سوريه در برابر اين دسيسه، از مردم منطقه، دين آنها، تنوع آنها و وحدت اجتماعي و اراده مقاومت در برابر پروژه سلطه‌طلبي اسرائيل حفاظت مي‌کند.
حزب‌الله به سنت خود يعني مبارزه عليه پروژه آمريکايي_ اسرائيلي که امروزه از ابراز گروه‌هاي تکفيري استفاده مي‌کنند، همچنان پايبند و وفادار است.






برچسب ها: بین الملل ، غرب ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار