"احمد شجاع پاشا" رييس پيشين دستگاه اطلاعات داخلي دولت پاکستان در اظهارنظر جديد خود اذعان کرده که سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) مستقيما در ايجاد شبکه تروريستي حقاني در پاکستان نقش داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ان دي تي وي، وي در ادامه افزوده است که "جلال الدين حقاني" رهبر اين گروه تروريستي در زمان رياست جمهوري "رونالد ريگان" رييس جمهور پيشين آمريکا براي سفر به آن کشور دعوت شده بود.

در اظهارات وي که در گزارش منتشر شده کميسيون "ابوت آباد" پيرامون کشته شدن "اسامه بن لادن" توسط نيروهاي آمريکايي درج شده است آمده است که بن لادن 9 سال پيش از کشته شدن بدست نيروهاي آمريکايي در پاسکتان به سر مي برده است.

وي در ادامه افزوده است "گروهي که امروز تحت عنوان گروه حقاني شناخته مي شود ساخته و پرداخته سازمان سيا و اطلاعات نظامي ارتش پاکستان بوده است. اين گروه در زمان حيات شوروي براي مقابله با نيروهاي اشغالگر روس در خاک افغانستان ايجاد شد."

در گزارشي که از سوي شبکه تلويزيوني الجزيره نيز به نقل از اين مقام امنيتي پيشين پاکستاني آمده بود نيز وي افزوده بود "دستگاه اطلاعات نظامي ارتش پاکستان تنها با آن دسته از اعضاي شبکه حقاني در ارتباط بوده است که در فهرست تحريم هاي سازمان ملل متحد قرار نداشته اند و در انگليس، ايتاليا و ساير کشورها به سر مي بردند. آنان از اين طريق و در کشورهاي اروپايي با اعضاي گروه تروريستي حقاني ارتباط برقرار مي کردند." 

در زمان کشته شدن بن لادن در سال 2011 ميلادي "احمد شجاع پاشا" رييس دستگاه اطلاعات نظامي ارتش پاکستان بود. 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار