تشكيل حزب فراگير از سوي جريانهاي سياسي، مطالبات از دولت يازدهم و پرداختن به موضوع تشکيل کابينه دولت جديد اهم اخبار احزاب در هفته سپري شده بود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، دغدغه احزاب در هفته‌اي که سپري شد حول محور تشکيل احزاب فراگير در کشور بود که از شخصيت‌هاي تاثيرگذار تا گروههاي مختلف به بحث و بررسي نشستند.

در اين گزارش به گزيده اخبار احزاب پرداخته‌ايم که مهمترين عناوين اخبار در هفته گذشته به شرح ذيل است:


دبیر جبهه اعتدال‌گرایان گفت: استارت تشکيل حزب فراگیر اصولگرایان با محوریت محمدرضا باهنر و لیدری ناطق‌نوری زده مي‌شود و به زودی اين مسئله، با توجه به فضای مساعد کنونی، از سوي دبير كل جامعه مهندسين اعلام عمومی خواهد شد.

"جمشید ایرانی"  درباره جلسات هفتگی این حزب با حضور مسئولان سياسي كشور اظهار داشت: روز پنج‌شنبه هفته گذشته، جلسه‌ای را در دفتر "محمدرضا باهنر" دبیر كل جامعه مهندسین برگزار کردیم و نتایج قابل قبولی را از اين ديدار بدست آورده‌ایم.و  دغدغه‌های جریان‌ها و احزاب سیاسی شناسنامه‌دار در کشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

ایرانی با اشاره به تشکیل احزاب فراگير در كشور تصريح كرد: استارت تشکيل حزب فراگیر اصولگرایان با محوریت محمدرضا باهنر و لیدری ناطق‌نوری زده مي‌شود و به زودی اين مسئله، با توجه به فضای مساعد کنونی، از سوي دبير كل جامعه مهندسين اعلام عمومی خواهد شد.

استفاده از نيروهاي کارآمد و متعهد در دولت يازدهم حتمي است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور افراد لايق و داراي سابقه درخشان از تمامی جناح‌های سیاسی که در چارچوب نظام فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند در کابینه دولت یازدهم حتمی است.

"آیت‌الله حسن ممدوحی"  عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران گفت: اعتقاد دارم در دولت یازدهم باید از تمامی متخصصانی که تعهد و پایبندی خود را به ارزش‌های انقلاب، امام(ره) و رهبری ثابت کرده‌اند استفاده کرد.

وی افزود:  افراد لايق و داراي سابقه درخشان از تمامی جناح‌های سیاسی که در چارچوب نظام فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند، حضورشان در کابینه دولت یازدهم امکان‌پذیر است.


ضرورت تعامل ميان مجلس و شوراي شهر در راستاي حل مشکلات/ تبيين برنامه‌هاي منسجم در شوراي شهر جديد

"مجتبی شاکری"  عضو چهارمين دوره شورای شهر تهران گفت: مجلس و شوراي شهر در راستاي حل مشکلات و بهبود وضعيت بايد تعامل سازنده‌اي با يکديگر داشته باشند.

عضو چهارمين دوره شوراي شهر تهران تصریح کرد: باید در راستای تبدیل شهر تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام برنامه‌های منسجمی صورت گیرد تا ما بتوانیم این شهر را با یک مدیریت منسجم در جهان مطرح کنیم.


راه‌اندازي "جبهه‌ اعتدالي" متشکل از احزاب و گروه‌هاي اعتدالگرا

"محمدرضا راه‌چمني" از تصمصم اعتدالگرايان براي تشيکل جبهه اعتدالي خبر داد و گفت: با تعدادي از احزاب و گروه‌هاي اعتدالگرا که در انتخابات از "حجت‌الاسلام دکتر روحاني" حمايت کردند جلسه‌ مقدماتي برگزار شد تا بتوانيم "جبهه‌ اعتدالگرا" از احزاب اعتدالگرا با سلايق گوناگون را راه اندازي کنيم.

آغاز فصل جديد فعاليت بنياد اميد ايرانيان / اقدام به تشکيل شعب در شهرستان‌ها


رئيس هيئت مديره "بنياد امید ایرانیان" گفت: فعاليت اين بنياد بعد از برگزاري انتخابات يازدهم مجددا از سر گرفته شده و جلساتي را به صورت منظم برای پیشبرد اهداف تشکيل مي‌دهند.

"جعفر توفيقي درباره فعاليت بنياد امید ایرانیان از سوی "محمدرضا عارف" اظهار داشت: با توجه به مشارکت "محمدرضا عارف" به عنوان کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري فعاليت اين بنياد در یک سال اخیر تا حدودي کاهش يافته که بعد از برگزاري انتخابات يازدهم مجددا دوستان فعاليت‌های خود را از سر گرفته و جلساتي را به صورت منظم برای پیشبرد اهداف تشکيل مي‌دهند.


رئيس جمهور منتخب کليد خود را به تمامي قفل‌ها بزند/ برنامه‌هاي ابتکاري رسانه ملي انتظارات مردم را برآورده ساخت


"حجت‌الاسلام جعفر شجوني"  درباره عوامل موثر در سلامت انتخابات رياست‌جمهوري و فضاي بعد از آن در کشور اظهار داشت: پخش برنامه‌هاي ابتکاري از سوي رسانه ملي، انتظارات مردم را براي شناخت از کانديداي مورد نظر خود برآورده کرد.

وي با بيان اينكه بايد براي حفظ آبروي نظام و روحانيت بايد به رئيس‌جمهور منتخب كمك كنيم، گفت: ملت ايران از برخي از اقدامات دولت کنوني و حاشيه‌هاي مربوط به فتنه و جريان انحرافي که در جامعه ايجاد شده بود، خسته شده بودند و به همين خاطر در انتخابات اين دوره از رياست‌جمهوري براي انتخاب سرنوشت خود به روحانيت پناه آوردند.

شکيل حزب فراگير از آرزوهاي قديمي ماست/ صحبت‌هاي حجت‌الاسلام روحاني شعار نبود، وي ذاتا معتدل است

 "محمدرضا باهنر" در نشست خبری جامعه اسلامی مهندسین مورخ 92/4/17  در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره تشکیل حزب فراگیر در کشور تصریح کرد: تشکیل چنین حزبی جزو آرزوهای قدیمی ماست و آن را مختص جریان اصولگرایی نمی‌دانم بلکه معتقدم نظام مردم‌سالاری دینی ما در کشور نیازمند چندین حزب قدرتمند و فراگیر است.

وی در اين جلسه  با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف "حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی" خاطرنشان کرد: این دو مراسم در مرداد ماه امسال براساس قانون اساسی انجام خواهد شدو این دو ماه فرصت طلایی برای رئیس جمهور منتخب است که بتواند اعضای خود را معرفی کند و حتی می‌تواند همان روز تنفیذ خود یعنی روز 12 مرداد سریعا افراد خود را به مجلس معرفی کند.
روحانی برای انتخاب کابینه به وی معرفی نکرده‌ام.

وی افزود: صحبت‌های آقای روحانی در انتخابات فقط شعار نبود بلکه وی ذاتا انسان معتدلی است و همواره تلاش داشته که از نیروهای توانمند برای پیشبرد اهدافش در جامعه استفاده کند.

باهنر در ادامه به جریان فراجناحی اشاره و افزود: با توجه به اظهارات حجت‌الاسلام روحاني مبني بر استفاده از همه نيروها و جناح‌ها، و يا به تعبير ديگر نیروهایی که منافع حزبی را به منافع ملی ترجیح ندهند، هیچ منعی برای فعالیت افراد از هر جناح و حزبی در دولت و حکومت وجود ندارد اما تصورم این است که حجت‌الاسلام والمسلمين روحانی از افراد رادیکال جریان‌های مختلف استفاده نمی‌کند.
نیازمند تحرک و پویایی است.

باهنر با اشاره به امکان وجود تقلب در انتخابات گفت: امکان تقلب معنا دار در ساختار انتخاباتی وجود ندارد ولی متأسفانه برخی به دلیل هوای نفسانی خودخواهی‌های خود در سال 88 ضرر و زیان‌های زیادی را به جامعه و نظام وارد کرده‌اند.

اعلام رسمی محمد شریعتمداری برای تشکیل جبهه اعتدال

محمد شریعتمداری کاندیدای یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری به منظور احیای کلمه اعتدال خبر از تشکیل "جبهه اعتدال " داد و گفت: قصد نداریم در ابتدای راه فعایت سیاسی را دنبال کنیم بلکه می خواهم در زمینه فرهنگی گام برداریم.

وی اذعان داشت: برای احیای کلمه اعتدال با شخصیت‌های بزرگی همچون آیت الله هاشمی، برخی از بزرگان و همچنین تمامی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مذاکراتی صورت گرفت و تمامی آنان بر ایجاد چنین اقدامی تاکید داشتند و همچنین اعلام کردند این اقدام کار بسیار دشواری است .


رئيس جمهور منتخب کليد خود را به تمامي قفل‌ها بزند/ برنامه‌هاي ابتکاري رسانه ملي انتظارات مردم را برآورده ساخت

"حجت‌الاسلام جعفر شجوني"  درباره عوامل موثر در سلامت انتخابات رياست‌جمهوري و فضاي بعد از آن در کشور اظهار داشت: پخش برنامه‌هاي ابتکاري از سوي رسانه ملي، انتظارات مردم را براي شناخت از کانديداي مورد نظر خود برآورده کرد.

 عضو جامعه روحانيت مبارز به اولويت‌هاي دولت يازدهم در حل مشكلات جامعه اشاره و خاطرنشان كرد: دولت منتخب براي جلب رضايت مردم بعد از خلق حماسه سياسي بهتر است که حل مشکلات بيکاري و گراني را در اولويت کاري خود قرار دهد لذا همه منتظريم "حجت‌الاسلام و‌المسلمين حسن روحاني" کليد خود را به تمامي قفل‌ها بزند.

"محمدرضا باهنر" دبير کل جامعه اسلامي مهندسين  درباره تشکیل حزب فراگیر اصولگرا با محوریت وی و لیدری "حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری" اظهار داشت: اگر قرار است که حزب فراگیر تشکیل شود، همه جريانات و افراد باید همکاری‌‌هاي لازم را در اين خصوص داشته باشند.


باهنر با تاکيد بر اينکه اگر طیف اصولگرایی در اين شرايط بتواند دو حزب فراگیر را هم تشکیل دهد، امری مثبت است، تصريح کرد: گفتن اين مسئله که حزبی با محوریت باهنر به زودي تاسیس مي‌شود، صحت ندارد و متاسفانه اين مسائل، توهم و تصور برخي از افراد است.


وي به ليدري حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری در صورت تشكيل حزب فراگير اصولگرا اشاره و تصريح كرد: تاكنون چنين مسئله‌اي را به اين شكل مطرح نكرديم، اما كمك‌هاي لازم را از "حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق‌نوري"، "لاريجاني" و "حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني" براي رسيدن به اهداف مورد نظر خود در احزاب خواستار شدم.

دغدغه طرح انتصاب در پست‌هاي مديريتي مطالبه اصلي زنان نيست/ دولت‌ها به فکر رفع تبعيض‌ها باشند


ژاله فرامرزيان در تصريح مطالبات زنان از دولت تدبير و اميد بيان كرد: دغدغه طرح انتصاب زنان در پست‌هاي مديريتي موضوع اصلي براي زنان نيست لذا دولت‌ها بايد به  آنچه که موقعيت زنان را در جامعه تضعيف مي‌کند و مشکلاتشان را فراتر از مردان رقم مي‌زند، توجه كنند.

وي  انتظارات بانوان از دولت تدبير و اميد را مشابه انتظار کل جامعه دانست و اظهار داشت: مطالبه بانوان از دولت يازدهم مانند همه  مردم جامعه  اولويت‌هايي نظير حل مشکلات مردم در حوزه بين‌الملل، اقتصادي، آزادي‌هاي موجود در قانون اساسي است.

سخنگنوي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات معتقد است: نقش زنان در مشارکت عمومي مشابه مردان است و زنان هم‌پاي مردان در جامعه حضور دارند اما در زمان استفاده از توانمندي‌ها و رعايت حقوق و تصويب مصوباتي که به نحوي پاسخگوي دغدغه‌ها و مسائل آن‌هاست در درجه دوم قرار مي‌گيرند.


 نيازمند برنامه‌اي کارآمد و منسجم براي نقش احزاب در کشور هستيم

"مرتضي سجاديان" در ارتباط با تشکيل احزاب جديد، اظهار داشت: پيش از مطرح شدن تاسيس احزاب جديد نيازمند تعريف و يک برنامه   منسجم  و  کارمد براي نقش احزاب در کشور هستيم.

عضو حزب کارگزاران سازندگي با بيان اينکه احزاب کنوني ايران همه احزاب موردي هستند، گفت: احزاب ايران در مواقع انتخابات فعال هستند يا در آن مقطع زماني پديد مي‌آيند که اين روند درست نيست و بايد احزاب در کشور دموکراتيکي مثل ايران کارکرد معيني را به خود اختصاص دهند.

انتهاي پيام/


برچسب ها: احزاب ، هفته ، گذشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار