شركت فرودگاه‌هاي كشور هنوز تا رسيدن به قله‌هاي هدف فاصله زيادي دارد و همه اعضاي اين خانواده بايد براي دست‌يابي به سطح مطلوب تلاش كنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، محمود رسولي‌نژاد با بيان اين مطلب گفت: سال گذشته تغييرات و نوساناتي كه در حوزه اقتصاد كلان كشور رخ داد موجب شد تا اعتبارات شركت فرودگاه‌ها نيز تحت‌الشعاع قرار بگيرد و به اين ترتيب بخشي از پروژه‌ها و طرح‌هاي شركت فرودگاه‌ها نيز آن‌گونه كه برنامه‌ريزي شده بودند به سرانجام نرسند با اين حال تلاش كرديم تا برنامه‌ها و اهداف شركت به درستي پيش بروند.

وي ادامه داد: بايد توجه داشت كه ساخت ترمينال، خريد تجهيزات و تامين زيرساخت‌ها هزينه محسوب نمي‌شوند بلكه سرمايه‌گذاري هستند، ما بايد تلاش كنيم براي تامين هزينه‌ها زمينه لازم را ايجاد كنيم.

رييس هيات‌مديره شركت فرودگاه‌هاي كشور تصريح كرد: اداره‌كل بهسازي و توسعه فرودگاه‌ها يكي از امانت‌دارترين بخش‌هاي شركت فرودگاه‌ها به شمار مي‌رود، به ويژه در بخش‌هاي مطالعات و نيز بخش نظارت، كه زحمات بسياري را متحمل مي‌شوند.

وي افزود: در تمام بخش‌ها و حوزه‌هاي شركت بايد به برخي موارد توجه ويژه داشته باشيم كه مهم‌ترين آنها مديريت هزينه‌هاست، به‌طوري كه هر حوزه مي‌بايست مصاديق مديريت هزينه را مشخص كند.

رسولي‌نژاد يادآور شد: شركت ما يك شركت درآمد – هزينه‌اي است و بر همين اساس بايد از تمام ظرفيت‌ها براي درآمدزايي استفاده كنيم.

وي ادامه داد: به عنوان مثال گاهي شاهد استفاده رايگان پيمانكاران از نتيجه و فراورده مطالعات كارشناسان اداره‌كل بهسازي و توسعه فرودگاه‌ها هستيم كه قدرمسلم براي ارائه اين خدمات بايد هزينه‌هاي لازم از پيمانكار اخذ شود.

مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور تاكيد كرد: ما يك بنگاه اقتصادي هستيم و بايد نگاه اقتصادي را در اولويت تمام امور خود قرار دهيم.

رسولي‌نژاد خاطرنشان كرد: حدود 20 الي 25 درصد از سرمايه شركت در بخش عمران در گردش است و بر همين اساس تصميماتي كه در اين بخش اتخاذ مي‌شود مي‌بايست با نظر جمعي و كارشناسي باشد.

وي در پايان خواستار به‌كارگيري پيمانكاران و مشاوران جديد در پروژه‌هاي مختلف شد تا از اين طريق بتوان از ظرفيت‌هاي جديد و ايده‌هاي نو استفاده كرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار