مديرکل راه آهن شرق کشور از رشد 10 برابری حمل و 15 برابری درآمد حمل زغال ‌سنگ در اين اداره کل طی 3 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمد پورفخری بهابادی گفت: بیش از یک میلیارد و ۲۲ میلیون تن کیلومتر زغال سنگ ناخالص در ۳ ماهه ابتدایی امسال در راه آهن شرق، حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد دارد.

مدیرکل راه آهن شرق افزود: در این مدت همچنین ۵۳۷ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۷۴۱ تن کیلومتر زغال سنگ خالص در این ناحیه حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۰ درصدی برخوردار است.

وی گفت: در سه ماه گذشته ۱۸۸ هزار و ۴۸۰ نفر مسافر توسط قطارهای مسافری این محور از طبس، تربت حیدریه و خواف به مقاصد مشهد، تهران، کرمان، اصفهان، شیراز، بندرعباس، و یزد جابه‌جا شده‌اند که این مورد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۸۷ درصدی برخوردار است.

پورفخری بهابادی بیان کرد: تناژ حاصل از بارگیری در اداره کل راه آهن شرق طی ۳ ماهه گذشته، بیش از ۲ میلیون و ۲۹۴ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: طی ۳ ماهه نخست امسال دو مبدأ جدید بارگیری در ایستگاه‌های بجستان و جندق برای بارگیری سنگ آهن به مقصد بندرعباس ایجاد شد که نخستین محموله آن مجموعاً به تعداد ۱۲۰ واگن سنگ آهن از ایستگاه‌های جندق و بجستان به مقصد بندرعباس بارگیری شد.

راه آهن شرق جایگاه سوم تناژ بارگیری در بین نواحی هجده ‌گانه راه آهن کشور را به خود اختصاص داده است./س

برچسب ها: زغال سنگ ، راه آهن ، شرق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.