احزاب و گروههاي مختلف سياسي و انقلابي در مصر به قانون اساسي موقت که به دستور عدلي منصور رئيس جمهور انتقالي مصر اعلام شد، اعتراض کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اهرام آنلاين، علاوه بر جبهه نجات ملي مصر و گروههاي اسلام خواه متحد با جنبش اخوان المسلمين، جنبش جوانان ششم آوريل هم مخالفت خود را با قانون اساسي موقت اعلام کرد. جنبش تمرد و حزب النور هم تاکيد کرد با آنها در مورد قانون اساسي موقت رايزني نشده بود. 




"مها ابوبکر" از اعضاي کميته هماهنگي جنبش "تمرد" در اين باره در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري – تحليلي "اهرام آنلاين" افروده است که آن جنبش خواستار انجام اصلاحاتي در قانون اساسي جديد و حذف اصول و بندهاي عمده قانون اساسي پيشين تصويب شده توسط اکثريت نمايندگان وابسته به جمعيت آخوان المسلمين در شوراي قانونگذاري مصر است. 

وي همچنين افزوده است که جنبش تمرد و جنبش جوانان "6 آوريل" خواستار برگزاري انتخابات پارلماني پيش از انتخابات رياست جمهوري هستند. وي همچنني اظهار داشت که "عدلي منصور" رييس دولت موقت جديد مصر با انجام اصلاحات "قريب الوقوع" در قانون اساسي مصر موافقت کرده است. 

جنبش جوانان "6 آوريل" نيز در بيانيه اي که منتشر کرده اظهار داشته که "احمد ماهر" از اعضاي ارشد آن جريان روز سه شنبه با "احمد المسلماني" مشاور رسانه اي رييس دولت موقت مصر ديدار داشته است.

ماهر نيز تاکيد کرده که رييس دولت موقت مصر وعده داده که اصلاحات مدنظر انان در قانون اساسي جديد مصر اعمال خواهد شد.

آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 

برچسب ها: جنبش ، تمرد ، مصر ، عدلی ، منصور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار