وزير امور خارجه اکوادور گفت کشف ميکروفون در سفارت اين کشور در لندن که جوليان آسانژ موسس پايگاه افشاگر ويکيليکس به آن پناه برده است، احتمالا در چارچوب برنامه جاسوسي آمريکا قرار داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "ريکاردو پاتي‌او" با اشاره به طرح محرمانه شنود مکالمات که توسط ادوارد اسنودن، افشاگر آمريکايي، فاش شد اعلام کرد: فکر مي‌کنم ميکروفون جاسوسي که در سفارت اکوادور در لندن کشف شده است با اين برنامه ارتباط داشته است.

وزير امور خارجه اکوادور در مصاحبه با شبکه تلويزيوني اکوادور تي.وي گفت: آمريکا از همه، حتي نزديک متحدان خود، جاسوسي کرده است.

مقامات اکوادور هفته گذشته اعلام کردند ميکروفوني را در سفارت اين کشور در لندن کشف کرده‌اند جايي بوده است که پاتي‌او در ماه ژوئن با جوليان آسانژ ديدار کرد.

 جوليان آسانژ، فعال سايبري استراليايي که در سوئد متهم به تجاوز به يک زن شده، يک سال پيش براي آن که از سوي انگليس به سوئد و در نهايت به آمريکا مسترد شود به  سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد.وي اين اتهام را رد کرده است.

ماجراي کشف ميکروفون در سفارت اکوادور در لندن در حالي روي داده است که اکوادور يکي از کشورهاي مورد نظر اسنودن براي درخواست پناهندگي است.

"رافائل کورئا"، رئيس جمهور اکوادور و يکي از رهبران سوسياليست که با آمريکا روابط متشنجي دارد، بارها حمايت خود را از مبارزه ادوارد اسنودن اعلام کرده است، کسي که برنامه جاسوسي آمريکا در سطح جهان را افشا کرد و مورد حمايت ويکيليکس قرار گرفت. 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار