مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این شرکت توسعه خوشه صنعتی فرش دستبافت را در این استان در دستور کار خود قرار داده است، گفت: عدم هماهنگی بین دستگاهی موجب شده است تا روند توسعه این خوشه در این استان کند شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد رضا باقری، افزود: 960 میلیون ریال برای آموزش بهسازی، طراحی و بازاریابی فرش در اختیار این سازمان قرار گرفت، اما به دلیل وجود چنین مشکلی این اعتبار برگشت خورد.

وی ادامه داد: طرح‌های فرش بافته شده در این استان از سایر استان‌ها کپی‌برداری می‌شود.

باقری با بیان اینکه خراسان شمالی ظرفیت بالایی در تولید فرش دستبافت دارد و سالانه حجم بالایی از فرش دستبافت در این استان تولید می‌شود، تصریح کرد: این در حالیست که این استان فاقد طراح فرش است و این امر موجب می‌شود تا بافندگان طرح‌های فرش را از سایر استان‌ها کپی‌برداری کنند.

این مقام مسوول اظهار کرد: این شرکت به منظور توسعه خوشه صنعتی فرش دستبافت در این استان بحث آموزش در بحث به‌بافی، طراحی فرش، بازاریابی، خردی مواد اولیه و راه اندازی شهرک تخصصی فرش دستباف را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته وی، حضور نمایشگاه‌های داخلی و خارجی یکی دیگر از اقداماتی است که این شرکت برای بافندگان فرش این استان انجام می‌دهد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: دستباف ، خراسان ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.