فرمانده یگان حفاظت استان تهران گفت: این پرنده که از پرندگان نادر است بعد از سپری کردن دوره درمان امروز در حاشیه شهر تهران رهاسازی شد.

میران زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بر حسب یک تماس تلفنی از شهروند دوستدار طبیعت، ما در جریان نگهداری یک بهله پرنده وحشی قرار گرفتیم که بنا بر نظر اداره کل محیط زیست استان تهران این پرنده در حوزه استحفاظی استان رها و به طبیعت بازگشت.

وی ادامه داد: این پرنده از خانواده شاهین سانان است ، از ارزش اکولوژیک بسیار بالایی در چرخه طبیعت و هرم زیستی برخوردار است.

فرمانده یگان حفاظت استان تهران اظهار داشت: زنده گیری و در اسارت گرفتن پرندگان جرم محسوب می شود و شهروندان می توانند در صورت مشاهده  این موارد یگان حفاظت استان را با شماره تلفن 77359564 در جریان بگذارند.

همچنین گودرزی شهروند دوستدار طبیعت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: یکسال پیش این پرنده که به دلیل اصابت تیر سربی مصدوم شده بود را از طبیعت گرفتم تا نسبت به درمان و معالجه آن اقدام کنم.

وی افزود: اگر چه در ابتدا کار آسانی نبود اما به کمک کارشناسان پرنده دوران نقاهت را پشت پر گذاشت و با توجه به تمرین های مداومی که در طول یکسال گذشته داشت آماده برگشت به طبیعت شد.

گودرزی ادامه داد: چند روز گذشته موضوع را با محیط زیست استان در میان گذاشته و از آنان خواستم تا نسبت به رهاسازی آن در طبیعت اقدام شود.

شهروند دوستدار طبیعت در پایان خاطر نشان کرد: اگر چه در این مدت هزینه های بسیاری صرف درمان و تغذیه آن شد اما با این دید که این هزینه خرج طبیعت شده هیچ گاه به فکر فروش آن نیافتادم و از همه مردم عزیز خواهشمندم تا از هر گونه زنده گیری و در اسارت نگه داشتن پرندگان و سایر حیوانات خودداری کنند چرا که این عمل اول ضربه به خودمان و بعد هم به طبیعت می زند./ز

برچسب ها: بهله ، شاهین ، شهروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار